• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gtg Örebro

Lyfali

Cartier
IMG_20190518_174253.jpg
IMG_20190518_173121.jpg
IMG_20190518_173117.jpg
IMG_20190518_153428.jpg
IMG_20190518_150448.jpg
 

holma20

Panerai
Tråden med flest oannonserade gtg:s nånsin.

Jag förstår ärligt talat inte syftet med att posta massa bilder från gtg:s i den här tråden när all planering sker i nån form av superhemlig grupp.
Ja men det är ganska smart å dra all planering öppet med alla rån osv ,
Gör gärna det du :), vet dock inte hur många som skulle vilja joina dina gtgs då :nailbiting:


Endel kanske känner sig säkra med folk de träffat innan ”endast” , och vill ha det så ...

Förstår inte varför de inte ska få posta bilder ?
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Ja men det är ganska smart å dra all planering öppet med alla rån osv ,
Gör gärna det du :), vet dock inte hur många som skulle vilja joina dina gtgs då :nailbiting:


Endel kanske känner sig säkra med folk de träffat innan ”endast” ,
Förstår inte varför de inte ska få posta bilder ?
Men när flera personer efter flera gtgs uttryckt sitt intresse att vara med borde de kanske få vara det, i synnerhet de som har ganska många posts, bra referenser och en viss tid på forumet?

"Gör gärna det du :), vet dock inte hur många som skulle vilja joina dina gtgs då :nailbiting:"
Va????

Om du syftet är att minska rånrisken ser jag ingen som helst anledning till att sen posta bilderna på de dyra klockorna i miljöerna där de just nu vistas. Då kan ju bilderna lika gärna postas hemligt också?
 

holma20

Panerai
Men när flera personer efter flera gtgs uttryckt sitt intresse att vara med borde de kanske få vara det, i synnerhet de som har ganska många posts, bra referenser och en viss tid på forumet?

"Gör gärna det du :), vet dock inte hur många som skulle vilja joina dina gtgs då :nailbiting:"
Va????

Om du syftet är att minska rånrisken ser jag ingen som helst anledning till att sen posta bilderna på de dyra klockorna i miljöerna där de just nu vistas. Då kan ju bilderna lika gärna postas hemligt också?
Kan du se var de är på bilderna ??
Känns oerhört svårt att lokalisera ,

Som sagt de kanske vill vara själva ?
Varför måste de då ta in fler om de inte vill vara fler ?
Om nu det är så att många visat intresse för gtg varför inte skapa en egen ?
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Kan du se var de är på bilderna ??
Känns oerhört svårt att lokalisera ,

Som sagt de kanske vill vara själva ?
Varför måste de då ta in fler om de inte vill vara fler ?
Om nu det är så att många visat intresse för gtg varför inte skapa en egen ?
Ser inget syfte med att diskutera med dig. Du förstår uppenbarligen inte vad jag menar så diskussionen är dödfödd oavsett. Trevlig kväll
 

Lyfali

Cartier
Tråden med flest oannonserade gtg:s nånsin.

Jag förstår ärligt talat inte syftet med att posta massa bilder från gtg:s i den här tråden när all planering sker i nån form av superhemlig grupp.
Jag skall se till att kontakta dig nästa gång. Det råkar vara så att vi oftast har en lite större GTG och en lite mindre då och då.
Det blir oftast en jäkla massa råddande när man skall dra igång en större gtg och denna var planerad med lite mindre tid. Ber om ursäkt att du inte fick vara med och som det verkar lite butthurt. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt.
 

BoEtt

Rolex
Stämmer att vi är ett gäng som träffas då och då och har gjort det ett tag.
Att köra en offentlig Gtg kräver lite mer planering beroende på antal som anmäler sig, avanmäler sig, bokning av lokal, säkerhet osv.
Det har inte med att göra att vi inte vill träffa andra klocknördar, utan ingen av oss har i dagsläget haft tiden att styra upp en större träff.

Men vi kan redan nu gå ut med att en större Gtg för de som är intresserad kan anmäla sig till kommer att arrangeras, av det här gänget, i höst.
Den kommer självklart att annonseras ut här. Datum är inte satt ännu.
 

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Stämmer att vi är ett gäng som träffas då och då och har gjort det ett tag.
Att köra en offentlig Gtg kräver lite mer planering beroende på antal som anmäler sig, avanmäler sig, bokning av lokal, säkerhet osv.
Det har inte med att göra att vi inte vill träffa andra klocknördar, utan ingen av oss har i dagsläget haft tiden att styra upp en större träff.

Men vi kan redan nu gå ut med att en större Gtg för de som är intresserad kan anmäla sig till kommer att arrangeras, av det här gänget, i höst.
Den kommer självklart att annonseras ut här. Datum är inte satt ännu.
Bra svar! Hoppas man kan vara med då. :)
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jag skall se till att kontakta dig nästa gång. Det råkar vara så att vi oftast har en lite större GTG och en lite mindre då och då.
Det blir oftast en jäkla massa råddande när man skall dra igång en större gtg och denna var planerad med lite mindre tid. Ber om ursäkt att du inte fick vara med och som det verkar lite butthurt. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt.
Vad tråkigt att du upplever mig som butthurt, min röv mår kanonbra! Oerhört onödig kommentar

Stämmer att vi är ett gäng som träffas då och då och har gjort det ett tag.
Att köra en offentlig Gtg kräver lite mer planering beroende på antal som anmäler sig, avanmäler sig, bokning av lokal, säkerhet osv.
Det har inte med att göra att vi inte vill träffa andra klocknördar, utan ingen av oss har i dagsläget haft tiden att styra upp en större träff.

Men vi kan redan nu gå ut med att en större Gtg för de som är intresserad kan anmäla sig till kommer att arrangeras, av det här gänget, i höst.
Den kommer självklart att annonseras ut här. Datum är inte satt ännu.
Jag har full förståelse för det och jag har full förståelse för att det är svårt att arrangera en gtg med säkerhet för deltagarna.

Det jag inte förstår är varför man ska offentligt posta bilder öht om säkerheten nu är det primära.
 
Senast ändrad:

BoEtt

Rolex
Säkerhet är en del, det tror jag att vi kan hantera. Det nu som gjort att vi inte kört en större gtg på ett tag är att ingen av oss har haft tiden att arrangera, dvs för mycket med Irl livet.
 

Ruben

Rolex
Stämmer att vi är ett gäng som träffas då och då och har gjort det ett tag.
Att köra en offentlig Gtg kräver lite mer planering beroende på antal som anmäler sig, avanmäler sig, bokning av lokal, säkerhet osv.
Det har inte med att göra att vi inte vill träffa andra klocknördar, utan ingen av oss har i dagsläget haft tiden att styra upp en större träff.

Men vi kan redan nu gå ut med att en större Gtg för de som är intresserad kan anmäla sig till kommer att arrangeras, av det här gänget, i höst.
Den kommer självklart att annonseras ut här. Datum är inte satt ännu.
@Scipio @tissoter
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Det arrangeras många små -gtg'n över hela landet, både med KS-medlemmar och en del som inte är det. Finns ju inget krav på att de ska vara utlysta på "öppna". Men en fördel med att foton läggs upp är att man får kunnskap om att de faktiskt existerar, och nick på några som varit med. Sedan är det bara att på ett "vänligt" sätt anmäla sitt intresse att få ta del av framtida information om kommande träffar, tex via PM.
Vi gör likadant i Eskilstuna/Västerås som i Örebro.
Jag kan väl också konstatera att min första reaktion på bilderna var att " jaha, nu har de haft en gtg igen, utan mig..."men jag har ju inte varit med på någon tidigare så varför skulle jag känna till denna...
Men om jag varit Örebroare som brukar deltaga och inte fått kännedom om denna,
DÅ hade jag rätt att vara sur.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Höjden av klocknörderi torde vara när man kommer hem från ett gtg och inte vet vilka andra som var där, men man kan rabbla varenda klocka. Såna är ju inte ni. :D

Ping alla hundägare. Man vet vad varenda jycke i kvarteret heter men har ingen aning om vad människorna i andra änden av kopplet heter. :D
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Det arrangeras många små -gtg'n över hela landet, både med KS-medlemmar och en del som inte är det. Finns ju inget krav på att de ska vara utlysta på "öppna". Men en fördel med att foton läggs upp är att man får kunnskap om att de faktiskt existerar, och nick på några som varit med. Sedan är det bara att på ett "vänligt" sätt anmäla sitt intresse att få ta del av framtida information om kommande träffar, tex via PM.
Vi gör likadant i Eskilstuna/Västerås som i Örebro.
Jag kan väl också konstatera att min första reaktion på bilderna var att " jaha, nu har de haft en gtg igen, utan mig..."men jag har ju inte varit med på någon tidigare så varför skulle jag känna till denna...
Men om jag varit Örebroare som brukar deltaga och inte fått kännedom om denna,
DÅ hade jag rätt att vara sur.
Blir inte jag inbjuden utgår jag ifrån att jag inte är älskad. Då drar jag mig undan så jag inte stör.
 
Topp