• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GTG-Gold!

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en helgulds Eterna. Räcker det?

null_zps478d5993.jpg
 

frere

Audemars
2-Faktor
En viktgräns verkar stekigt men praktiskt...annars kan man ju säga stt de manliga gästerna på valfritt äldreboende kör gold-gtg i lunchrummet varje dag...:)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Satan.... Guldet i klockboxen lyser verkligen med sin frånvaro. Utanförskapet blir tydligt med avsaknaden av en Au dinka....fast frugan har en.... Räknas det om den bärs.... Oavsett hur mesigt det ser ut?
 

hejo

Panerai
Satan.... Guldet i klockboxen lyser verkligen med sin frånvaro. Utanförskapet blir tydligt med avsaknaden av en Au dinka....fast frugan har en.... Räknas det om den bärs.... Oavsett hur mesigt det ser ut?


Daavan, noterade precis din signatur, lite jobbigt att uppdatera den :) den är just nu 59,45%.
Noterade att Spence "Like" ratio är 35,51% måste ju vara så att ju mer dravvel man postar desto mer sjunker
ration :confused:, behöver jag säga att min är 92,7% ;)

Guld är inget att ha - alldeles för repokänsligt.....

Ha en nice GTG!

/Henrik
 
U

urinvånaren

Guest
Daavan, noterade precis din signatur, lite jobbigt att uppdatera den :) den är just nu 59,45%.
Noterade att Spence "Like" ratio är 35,51% måste ju vara så att ju mer dravvel man postar desto mer sjunker
ration :confused:, behöver jag säga att min är 92,7% ;)

Guld är inget att ha - alldeles för repokänsligt.....

Ha en nice GTG!

/Henrik
Lova mig att du inte går på kröken för tidigt nästa gång.....för nu är det spriten som talar...:)
 

hejo

Panerai
Lova mig att du inte går på kröken för tidigt nästa gång.....för nu är det spriten som talar...:)


Du får gärna inviga en oinvigd, sprit, droger eller annat sinnesförvirrande hör inte till min vardag.
Kanske skall dra tillbaka till TTT där går det ju inte så snabbt, så risken för att bli missförstådd
är ju mindre. Det kanske är bättre än att bli överkörd av en som har dyrare bil :angel:

/Henrik
 
U

urinvånaren

Guest
Du får gärna inviga en oinvigd, sprit, droger eller annat sinnesförvirrande hör inte till min vardag.
Kanske skall dra tillbaka till TTT där går det ju inte så snabbt, så risken för att bli missförstådd
är ju mindre. Det kanske är bättre än att bli överkörd av en som har dyrare bil :angel:

/Henrik
Känner du dig överkörd? Slänger man in: Guld är inget att ha - alldeles för repokänsligt.....så kan man väl tåla lite..;)
Vilken typ av bil jag äger har inte med detta samtalsämnet att göra.....fortsatt trevlig dag..:) .
 

hejo

Panerai
Känner du dig överkörd? Slänger man in: Guld är inget att ha - alldeles för repokänsligt.....så kan man väl tåla lite..;)
Vilken typ av bil jag äger har inte med detta samtalsämnet att göra.....fortsatt trevlig dag..:) .

Misstänker att du svarade på min bisats, dvs vad jag tycker om guld, huvudssatsen avsåg Davvans signatur vilket jag oxå trodde du avsåg..... För övrigt e guld slätt för mig ;-)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag låter grabbarna med guldbyxorna sköta föråkandet. Alla vet att inget kommer att slå 1års GTGn som det snackades om. Jag peppar för den, samtidigt som jag desperat försöker att övertyga mig själv att guldklockor inte är något att ha. Det går ju sådär när man ser Målarn s GMT eller Spencer66 vintage guldsub.

Den stora frågan är ju om målarn kommer med både guldspeedy och GMT?
Eller om spence kommer med både guldpatek och sub. En helguldare på båda armarna är grymt när den obligatoriska frågan kommer framåt kvällen..

Vad väger den? Vilken menar du? :cigar:
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Vi har väl alla en ärvd guldrova som ligger och pyr längst in i valvet.... Jag har två... Så jag är klar för gtgn.... kan hyra ut den andra för en oförskämd summa!
 

DrDre

Patek
Ska man prata om en GTG och bjuda in folk via forumet, så tycker jag att man ska rikta sig till, och bjuda, in alla med ett intresse för klockor. Man kan ju visserligen köra med någon form av guldtema, men att ha det som krav för att få delta känns ju lite ängsligt småstads/stockholms vip, dvs rätt larvigt/skitnödigt/påklistrat/konstlat. Även om jag själv inte kommer att delta (eftersom jag inte ens bor I Sverige) så tycker jag att ni bör bredda istället och bjud in alla, det är ju mkt roligare att inkludera än att exkludera.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag låter grabbarna med guldbyxorna sköta föråkandet. Alla vet att inget kommer att slå 1års GTGn som det snackades om. Jag peppar för den, samtidigt som jag desperat försöker att övertyga mig själv att guldklockor inte är något att ha. Det går ju sådär när man ser Målarn s GMT eller Spencer66 vintage guldsub.

Den stora frågan är ju om målarn kommer med både guldspeedy och GMT?
Eller om spence kommer med både guldpatek och sub. En helguldare på båda armarna är grymt när den obligatoriska frågan kommer framåt kvällen..

Vad väger den? Vilken menar du? :cigar:
GuldSpeedyn är såld till Hawaii :) GMT räcker gott :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ska man prata om en GTG och bjuda in folk via forumet, så tycker jag att man ska rikta sig till, och bjuda, in alla med ett intresse för klockor. Man kan ju visserligen köra med någon form av guldtema, men att ha det som krav för att få delta känns ju lite ängsligt småstads/stockholms vip, dvs rätt larvigt/skitnödigt/påklistrat/konstlat. Även om jag själv inte kommer att delta (eftersom jag inte ens bor I Sverige) så tycker jag att ni bör bredda istället och bjud in alla, det är ju mkt roligare att inkludera än att exkludera.

Du har ju inte förstått något, mitt mål är att få detta till ett elitforum och höja nivån på klockssamlare i Sverige! Det finns så mycket forum för mediokra. Här satsar vi på eliten!














Eller åtminstone på folk som har självironi. .
 

frere

Audemars
2-Faktor
Ska man prata om en GTG och bjuda in folk via forumet, så tycker jag att man ska rikta sig till, och bjuda, in alla med ett intresse för klockor. Man kan ju visserligen köra med någon form av guldtema, men att ha det som krav för att få delta känns ju lite ängsligt småstads/stockholms vip, dvs rätt larvigt/skitnödigt/påklistrat/konstlat. Även om jag själv inte kommer att delta (eftersom jag inte ens bor I Sverige) så tycker jag att ni bör bredda istället och bjud in alla, det är ju mkt roligare att inkludera än att exkludera.
Men om Spencer66 och Målarn vill ordna guldklockefest (och det måste man ju få), hade det då varit bättre med en dold inbjudan? Kanske ett gräddvitt kort i kuvert? Det hade nog uppfattats som ännu mer elitistiskt. Hemliga handslag och såna här, typ.
tumblr_mgagl0OKsb1qi1sjeo1_1280.jpg
 
Topp