• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GTG hos Hodinkee i NYC

Donkii

Boushh
2-Faktor
Grymt gtg & reportage! Fast armen som tillhörde tjejen med nautilusen var rätt hårig ;) snackade du något med ben?


Foreign country ;) Iran alt Irak
Här har du damen..
VhzZnfr.jpg
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Riktigt trevligt inlägg Jakob. Det tackar vi för! Djävulskt grymma dinkor men den där 1655...holy shit!
 

Martinuz

Omega
Som några av er vet så hade Hodinkee en GTG i NYC och eftersom jag bor här så tänkte jag att det är väl kul att springa förbi ett tag! Träffade många intressanta människor och såg många klockor, ber om ursäkt för bildernas kvalitet på förhand. Det är ingen kvalitet som får det rycka i baguetten men i det här fallet är i min mening bättre med dåliga bilder än inga bilder alls.

Påväg till Hodinkee:s högkvarter I west village-ish.

gn15Wd8.jpg


Hodinkee-gänget med Ben i spetsen.

lP8Rgeo.jpg


ZN1nWDd.jpg


Bra DD som gått i arv från fadern, bark finish

1epNUAg.jpg


30MKsdC.jpg


Ner i vintage-träsket...

OfRgY0m.jpg


Eric Wu
UufG67k.jpg
kTUhJmv.jpg


Grym Nautilius på en brud som var där

QTZHN7V.jpg


Grahame Fowler var nog ändå kvällens höjdpunkt, han hade med sig några av sina MilSubbar och det verkade som han hade en "bodyguard". Den mest imponerande var en 5513 MilSub som tappades över bord från en båt i Dorset, UK, under träning på SBS. Klockan låg i sanden i mer än 20 år och den fungerar fortfarande. Tavlan är lite skadad men fan alltså, riktigt grym klocka. Blev knäsvag hehe. Hodinkee:s bild: Och här finns även artikeln med GF om det är någon som vill se:

http://tudorwatch.hodinkee.com/tudor/2013/10/16/video-the-thirteen-milsubs-of-grahame-fowler

VFE6SWd.jpg


Bra sub

si1DcEt.jpg


1xX6wIP.jpg


Riktigt fin Zenith chrono
8pbOEdc.jpg
u1HHMms.jpg


Fullkomligt usel bild men såg grymt ut på håll, passade riktigt bra med den grå nyansen på kostymen

dfI854Y.jpg


Vintage (såklart)

hXgX0Gy.jpg
6lcV0KF.jpg
SRz5ijK.jpg
2FT3uoe.jpg


Eric Ku hade en intressant WG DD med ett mesh, också i WG, aldrig sett förut och Ku sa att den är hyfsat ovanlig.

qKPNVET.jpg
QCTkIG9.jpg
L6CpVVZ.jpg
VxBPCFM.jpg


Pepsi
sDyJ0dc.jpg
akIqMkM.jpg
VhzZnfr.jpg


Grym patina på den här AP:n
HEznLKX.jpg
5yKl6H3.jpg
mxFubLt.jpg


Riktigt grym roséguldDaytona på Matthew Bain:s fru
vWCY0AB.jpg
4IcMlDa.jpg


En PP som jag först trodde var en Calatrava men det var tydligen en lite mer rund variant. Vitt guld, riktigt snygg.

vIt8gPU.jpg

HDGoacX.jpg


En annan av höjdpunkterna: en helt fantastisk PN
YItFp2m.jpg
oIJA0Qo.jpg

vrsEfch.jpg


Min GMT prövades faktiskt av många, trodde den skulle vara helt ointressant med tanke på att den inte är ovanlig, vintage eller dyr.
Lknl5qB.jpg
SbtXpsX.jpg


Rolig historia angående 1655:an, det var i Indonesien där förre ägaren köpte klockan. Han hade precis gjort klart sin militärtjänst där och skulle "fira" genom att bränna $3 000 på något skoj. Köpte en stål DJ för $2 500 och hade $500 kvar. Såg 1655:an som då inte var särskilt populär och frågar vad priset är för den. Svaret som kommer: Ge mig de där $500 så är det deal. Haha helt galet. Och för ca fem år sen så fick nuvarande ägaren möjlighet att köpa klockan och slog till. Fantastiskt fin, både i boett och index/visare.

S5qz9yZ.jpg
oPMtpVQ.jpg
I9Fp9pL.jpg
Hy1vYd1.jpg


Ny och gammal
WwaM2Gl.jpg


Vintage Tudor chrono, mumsig!
oq8jefJ.jpg


Ben:s sub:
fWLIXps.jpg


Annan fin sub:
Dcodm3d.jpg


Träffade även en svensk kille, Martin, som arbetade på Spotify här i NYC som ska ha en användare här men lite osäker på vad han hette. Han hade iaf en mycket fin 5513 från sitt födelseår, fullset (allt). Passade honom och satt mycket snyggt på hans arm! Knäppte några schyssta bilder!

eB7Wu0o.jpg




Från Hodinkee:s instagram, yours sincerely uppe i vänstra hörnet


Bonusbild med Ben :)
Gwq5zo9.jpg




Det var allt! Tack för att ni tog er tid att ta er ända hit ned!


Tack för ett grymt reportage! Riktigt ball att som vanlig dödlig få ta del av de innersta kretsarna ju ;)
Storyn om 1655an var ju skön :) Vilket ur dessutom!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ett av de bättre reportagen, tack för det! Bra att KS är representerat over there. Och vilka klockor! :eek:
 

Espresso

Cartier
Riktigt trevligt inlägg, så mycket bra bilder så min webläsare stängdes ned två gånger, men det var det värt :)
 

saferide

Omega
Zenith:en framstår mer och mer som min drömklocka, alltid fint att få se den!! Bra bilder och kul med lite historier!
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Fy vad avis! Verkar som det inte är någon tvekan om att du kommer få en bra tid i NY.
Kul att du delar med dig!
 

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
Kul att du delar med dig Jakob! 1655 var ju läskigt fin! Hoppas du hamnar på fler av dessa träffar ;)!
 
  • Like
Reactions: ZQT

Randel

Cartier
Grymt, tack för att du delar med dig! Riktigt trevliga bilder, DD på mesh hade jag inte en susning om att det någonsin funnits, skumt :wideyed:
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Vilken grym upplevelse... Fan, man måste kanske komma en släng ifrån Vancouver till NYC iaf... ;)
 
  • Like
Reactions: ZQT
Topp