• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gtg i Jämtland / Norrland

gtg på Artut i Östersund?


  • Totala väljare
    14
  • Enkät stängd .

supersu

Omega
Hej! Tänkte göra en intresskoll för ett gtg i Östersund sent i Oktober. Om intresse finns, så kommer det hållas på Artut i Östersund Centrum. Där finns det bra pizza, och många olika öl, både svensk och import. Det finns möjlighet att säljare från olika ADs skulle vilja komma om dom tycker att det finns nåt värde i det.

Eftersom Artut skulle vara totalt uthyrd för säkerhets skull, så kommer det kosta. Om inte tillräckligt många kommer så att det inte blir för dyrt per person, då kommer eventet inställas. OBS, ingen kommer betala nånting innan man kommer, men man ska med bra tid RSVP.

Skriv jättegärna har om ni skulle vara intresserad, eller skriv ett pm till mig!

Tack!
 

Charles_

Rolex
Kul! Inget i samband med Storsjöyran då? :D

Osäker på om jag är i Jämtland i oktober men det vore skoj med GTG!
 

Lolle

Panerai
Jag kommer gärna om jag är hemma, är det helgtid så är jag oftast i Östersund. Vardagar är jag tyvärr ute och reser rätt ofta.

Annars är även jag positiv för en enklare träff på valfritt ställe i Östersund, måste inte vara en exklusivt bokad lokal.

@Raste skall du med?
 

supersu

Omega
I nuläget så hade Artut tänkte erbjuda en Måndag i Oktober. Anledning till att hyra ut stället är av säkerhets skall. Jag själv vill inte har randoms när vi har mycket värde på handleder och kanske på bordet. Östersund är inte precis det farligaste ställe i Sverige, men jag kommer från USA, och blir lätt paranoid över säkerhet. Artut är också en jättemysigt stället, och en av dom 2 ägarna är också en klocknörd. Deras Pizza är bäst i stan, och öl sortimentet är skitbra. Jag kanske har en kompis som kan vara bartender, och han vill skapa en "klock drinklista" om han för blir bartender hahaha. I alla fall, jag förstår er som vill inte hyra ut ett ställe, men jag tycker det är bäst att vi gör det på grund av anledningarna som jag har nämnd.

Som det ser ut nu, så är det 8 personer totalt som sa att de ska komma. Den där nummer kommer öka hoppas jag. För dom som ville veta om det var helg eller inte, troligen inte. Hyreskostand skulle bli för mycket helt enkelt. Men eftersom jag vill ser det har hända, jag kan kanske bara betala hyreskostnad själv. Jag tycker att en Jämtland gtg behöver hända! :)
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Fanken, jag vill inte regna på paraden, trådstarten uppskattas och jag är gärna på!
Men..
Artut är ju precis det enda stället i stan som har panoramafönster mot busstorget. Vad hjälper gästlista och vakt mot det? :) Vilket annat hak som helst hade kunnat erbjuda en lugn hörna utan insyn från gatan. Som sagt, en sak i taget, bara det blir tillräckligt dektagarantal löser sig resten efter hand. Allt gott!
 

supersu

Omega
Fanken, jag vill inte regna på paraden, trådstarten uppskattas och jag är gärna på!
Men..
Artut är ju precis det enda stället i stan som har panoramafönster mot busstorget. Vad hjälper gästlista och vakt mot det? :) Vilket annat hak som helst hade kunnat erbjuda en lugn hörna utan insyn från gatan. Som sagt, en sak i taget, bara det blir tillräckligt dektagarantal löser sig resten efter hand. Allt gott!
Jag tänkte Artut för att dom har bra mat, bra öl, dom är lokalt bygd och styrd, och en av delägarna är en klocknörd. Jag har lite svårt att tänka mig att dom som brukar hänga på BT skulle vara farligt för oss. Jag jobbade i samma lokal när det var Pause, och vi hade privata fester hela tiden utan nån incident. Jag tror verkligen att ingen skulle stora oss där :) och jag är ett self-defense galen Amerikanare hahaha. Men vi få se hur det bli. Jag har lite svårt att komma på ett bättre ställe som ligger i Östersunds centrum. Om inte nånting annat, vi kan dra ner persienner hahaha. Jag tror verkligen att vi kan skapa nånting jätte roligt tillsammans!
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Jag tänkte Artut för att dom har bra mat, bra öl, dom är lokalt bygd och styrd, och en av delägarna är en klocknörd. Jag har lite svårt att tänka mig att dom som brukar hänga på BT skulle vara farligt för oss. Jag jobbade i samma lokal när det var Pause, och vi hade privata fester hela tiden utan nån incident. Jag tror verkligen att ingen skulle stora oss där :) och jag är ett self-defense galen Amerikanare hahaha. Men vi få se hur det bli. Jag har lite svårt att komma på ett bättre ställe som ligger i Östersunds centrum. Om inte nånting annat, vi kan dra ner persienner hahaha. Jag tror verkligen att vi kan skapa nånting jätte roligt tillsammans!
Topp, låter fint :)
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Jag är på att mötas upp bara över en kaffe och bara snacka klockor också, dagtid på något fik. Räcker att man bär en klocka :)
 

supersu

Omega
Har minst 2 till som är inte medlemmar här som ska komma, och 6 som har röstat här. Jag skulle säga att den nummer måsta dubblas innan slutet av september om jag ska boka nånting. Annars kan vi som är intresserad boka nånting själv mellan oss! Jag pratar förtfarande med Artut, men dom har ganske mycket på gång just nu eftersom det är Yran veckan.
 

Husse

Patek
Har minst 2 till som är inte medlemmar här som ska komma, och 6 som har röstat här. Jag skulle säga att den nummer måsta dubblas innan slutet av september om jag ska boka nånting. Annars kan vi som är intresserad boka nånting själv mellan oss! Jag pratar förtfarande med Artut, men dom har ganske mycket på gång just nu eftersom det är Yran veckan.
Kan nog få med två pers till, jag också!
En härifrån och en från Östersund! :)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Kul med gtg men som nämnts tidigare, inte så bra att nämna ställe och datum öppet.
Kör via pm!!!!!
 

supersu

Omega
Kul med gtg men som nämnts tidigare, inte så bra att nämna ställe och datum öppet.
Kör via pm!!!!!
Datumet ska tas via pm när det finns en :) Jag har aldrig planerat nånting som det här förut, och jag gör det ensam just nu. Jag ville posta plats och ungefär datumet för att se om jag ska lägga nån tid och troligen pengar på det. Men, som sägt, alla detaljer kommer gå ut via pm.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Datumet ska tas via pm när det finns en :) Jag har aldrig planerat nånting som det här förut, och jag gör det ensam just nu. Jag ville posta plats och ungefär datumet för att se om jag ska lägga nån tid och troligen pengar på det. Men, som sägt, alla detaljer kommer gå ut via pm.
Om men tänk på at vara mer försiktig i fortsättningen. Räcker med att fråga om intresse för gtg finns o ta det via pm därifrån. Vill bara att inget tråkigt ska hända er så skriver av omtanke:)
 

xmb216bc

Panerai
Hej! Tänkte göra en intresskoll för ett gtg i Östersund sent i Oktober. Om intresse finns, så kommer det hållas på Artut i Östersund Centrum. Där finns det bra pizza, och många olika öl, både svensk och import. Det finns möjlighet att säljare från olika ADs skulle vilja komma om dom tycker att det finns nåt värde i det.

Eftersom Artut skulle vara totalt uthyrd för säkerhets skull, så kommer det kosta. Om inte tillräckligt många kommer så att det inte blir för dyrt per person, då kommer eventet inställas. OBS, ingen kommer betala nånting innan man kommer, men man ska med bra tid RSVP.

Skriv jättegärna har om ni skulle vara intresserad, eller skriv ett pm till mig!

Tack!
Norrland....hmm, det blir du och dig själv
 

supersu

Omega
Topp