• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GTG i Umeå den 22/10

Hugger69

Patek
2-Faktor
Hej,
Vi är några klocknördar i Umeå som sedan länge planerat en liten GTG här och nu har vi äntligen spikat dag till lördagen den 22/10.

Som av en ren händelse så är en andra GTG:n tänkt att hållas i Umeå den 29/10 och sker, helt utan vår inblandning, i samarbete med Umeå Ur & Guld. Missa inte det tillfället heller, det kommer inte vi att göra alla fall!! 👍
Är det inte fantastiskt att det nu finns två(!) helger i rad för klockintresserade från hela Sverige att besöka Umeå! 🤗

Träffen den 22/10 är öppen för både vintage- och nyare klockor och kommer att ha följande program:

10:00 Besök hos Olofsfors Urmakeri & Hantverk i Olofsfors/Nordmaling.

  • Kort föreläsning av urmakarmästare Per-Erik Bylund
  • Besök i Sveriges Urmakareförbunds Museum.
  • Föreläsningsbesökare är med i utlottning av presentkort på klockservice 1000 kr. Start i herrgården som ligger på bruket där Per-Erik tar emot oss.
12:00 Pizzalunch i herrgården. Självkostnadspris. Återfärd till Umeå

16:00 Klockträff, lokalerna i Umeå släpper vi någon dag innan träffen. Slät kopp kaffe och mingel med upprop/incheckning betalning.

18:00 Middag med förbeställd baguette, Kyckling/curry eller Räkor- och skagen Dryck: vatten, starköl eller alkoholfri öl. Särskild kost hör av er i förväg.
Kaffe på maten med någon god bit mjuk kaka. Pris 160 kr

20:00 Avrundning


Vi kommer vara helt själva bakom låsta dörrar i bra lokaler.

Några happenings under kvällen:
  • Utlottning av klockcase från HWC, Hard Watch Cases, för 3 klockor.
  • Pris för bästa och sämsta gångresultat på time-grapher – roliga priser.
  • Syftet med träffen är att den ska vara trevlig, alla ska känna sig trygga i både lokaler och med de som kommer.

Först till kvarn gäller då vi har begränsat antal platser.

Anmälan via DM till undertecknad med val gjorda för vilka moment man deltar i samt val av mat och dryck för respektive moment.

VÄLKOMNA! 🤗⌚
 
Senast ändrad:

Hugger69

Patek
2-Faktor
Missa inte detta nu då antalet platser är begränsade och vi fyller på i en stadig takt redan.... 🤔 🤗
 
Senast ändrad:

FlipSwede

Rolex
Det var ju fan att jag åker hem på Måndag @Hugger69

Annars hade jag tankat Olsdmobilen och rest.
Enkom för att hitta någon skruvskalle som har fel elförzinknig eller modern luft i ditt reservhjul så jag kan gubbgnälla på något....

Jag önskar er alla en riktigt trevlig träff och hoppas den blir lite tidiagre nästa år. För då djälvlar ska jag dyka upp med ett mikroskåp i bagaget...
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Det var ju fan att jag åker hem på Måndag @Hugger69

Annars hade jag tankat Olsdmobilen och rest.
Enkom för att hitta någon skruvskalle som har fel elförzinknig eller modern luft i ditt reservhjul så jag kan gubbgnälla på något....

Jag önskar er alla en riktigt trevlig träff och hoppas den blir lite tidiagre nästa år. För då djälvlar ska jag dyka upp med ett mikroskåp i bagaget...
Vafalls, har du vart på besök i Norrlands huvudstad menar du? 🤪
Synd att du inte kan delta denna gång men går allt brakan det bli fler och återkommande träffar, var så säker! 🤗
...du hade garanterat förgyllt denna tillställning enbart med din blotta närvaro! 🤣
 

FlipSwede

Rolex
Vafalls, har du vart på besök i Norrlands huvudstad menar du? 🤪
Synd att du inte kan delta denna gång men går allt brakan det bli fler och återkommande träffar, var så säker! 🤗
...du hade garanterat förgyllt denna tillställning enbart med din blotta närvaro! 🤣
Sthlm-Ume klämmer man väl på en timme eller två tänkte jag?
Steve me Lloyden hann väl inte få i trean innan han var tvungen att börja bromsa i Helsingborg för att få stopp på bilen i Malmö?

Fullständigt övertygad om att träffen blir kanon. Varenda person jag träffat härifrån KS har varit genomtrevliga,och haft inte bara klockor som gemensamt samtalsämne.
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Sthlm-Ume klämmer man väl på en timme eller två tänkte jag?
Steve me Lloyden hann väl inte få i trean innan han var tvungen att börja bromsa i Helsingborg för att få stopp på bilen i Malmö?

Fullständigt övertygad om att träffen blir kanon. Varenda person jag träffat härifrån KS har varit genomtrevliga,och haft inte bara klockor som gemensamt samtalsämne.
Typ, pumpa två gånger på bromsen och du är framme! 🤣
Du är saknad redan nu men det får vi råda bot på tills nästa gång, broder! 🍻
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Hörrni, det finns fortfarande några platser kvar på detta spännande event som för första gången hålls i Umeå och är tänkt att bli någonting återkommande i Norrlands huvudstad!
Se till att anmäla er till mig via PM så syns vi den 22 oktober! 🤗
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Last call for alcohol! 🍻 ⏰

Skämt åsido men nu har ni sista chansen att anmäler innan vi stänger butiken för denna gången!
Väl mött till ni som anmält er och det här blir kanon! 🤗🤙⏱️⌚
 
Topp