• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GTG Luleå

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Sitter och laddar upp även här!
image.jpeg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Den där ML-dykaren är grym. Jag vill se den ikväll. Basta!
Den var grym! Listade ca 27kkr
20160312_134601.jpg
20160312_134607.jpg


Fick även tillfälle att pröva Royal Capital för första gången. Har varit skeptisk till storleken men det är jag inte längre. Den satt perfekt. Ser nu på fotot att subsekunden verkar saknas o_O
20160312_131038.jpg


Tackar Boströms Ur & Guld samt Klockslaget för trevligt bemötande!
 

osc10

Panerai
2-Faktor
Ha så grymt. När jag vaknar i morgon hoppas jag på bildkavakad. Skål på er
image.jpg
Från tidigare idag, ligger några timmar före. Ha så grymt skoj!
 

R0B

Panerai
Den var grym! Listade ca 27kkr
20160312_134601.jpg
20160312_134607.jpg


Fick även tillfälle att pröva Royal Capital för första gången. Har varit skeptisk till storleken men det är jag inte längre. Den satt perfekt. Ser nu på fotot att subsekunden verkar saknas o_O
20160312_131038.jpg


Tackar Boströms Ur & Guld samt Klockslaget för trevligt bemötande!
Tycker mig ana en visare runt 33 sekunder in på varvet?
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Den var grym! Listade ca 27kkr
20160312_134601.jpg
20160312_134607.jpg


Fick även tillfälle att pröva Royal Capital för första gången. Har varit skeptisk till storleken men det är jag inte längre. Den satt perfekt. Ser nu på fotot att subsekunden verkar saknas o_O
20160312_131038.jpg


Tackar Boströms Ur & Guld samt Klockslaget för trevligt bemötande!

Vilka märken finns hos Boströms?
 
Inte så jättemycket. Certina, Seiko, Maurice Lacroix och Raymond Weil är de jag kommer ihåg. Enligt försäljaren kan de även "ta hem" Breitling och Omega.

Hur då ? Blir nyfiken på den kommentaren, särskilt som dom aldrig har varit AD för Omega (Fritz Ohlsson ett stenkast bort förlorade för övrigt sin AD-status år 2009/10 någon gång) och Boströms blev av med AD-statusen för Breitling för några år sedan. Jag vet att de tar emot klockor för vidare transport till Timepromotion för service (har själv servat en Colt GMT via Boströms) men att sälja nya är ju en helt annan femma.

Närmaste AD för de bägge varumärkena finns i Sundsvall, 60 mil söderut. Det är tur man inte bor i Luleå. :D

Vänligen
Forumets undersköterska
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Hur då ? Blir nyfiken på den kommentaren, särskilt som dom aldrig har varit AD för Omega (Fritz Ohlsson ett stenkast bort förlorade för övrigt sin AD-status år 2009/10 någon gång) och Boströms blev av med AD-statusen för Breitling för några år sedan. Jag vet att de tar emot klockor för vidare transport till Timepromotion för service (har själv servat en Colt GMT via Boströms) men att sälja nya är ju en helt annan femma.

Närmaste AD för de bägge varumärkena finns i Sundsvall, 60 mil söderut. Det är tur man inte bor i Luleå. :D

Vänligen
Forumets undersköterska
Jag frågade inte om detaljer men jag tror det handlar om att de köper från AD på uppdrag av kunden och enbart förmedlar klockan (kanske mot en fraktavgift). Det lades fram som en service för att man ska slippa åka till Sundsvall.
 

GWD

Panerai
Kan va intressant men inte i Pite. Har dessutom inte mycket att bidra med klockrelaterat. Däremot är jag nog sist från själva festen (supandet).
 
Topp