Sitter och laddar upp även här!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
VälkommenRedan packad. Snart avgår Röda faran mot fiendeland.
![]()
Svänger Karl-Johan förbi den här gången?Klock spaning med @StarMan
NejSvänger Karl-Johan förbi den här gången?
Den där ML-dykaren är grym. Jag vill se den ikväll. Basta!
Var inne där igår och snackade lite med honom, synd att han inte hade tid att vara med!
Då är nog dessvärre butiken stängd.Den där ML-dykaren är grym. Jag vill se den ikväll. Basta!
Den var grym! Listade ca 27kkrDen där ML-dykaren är grym. Jag vill se den ikväll. Basta!
Tycker mig ana en visare runt 33 sekunder in på varvet?Den var grym! Listade ca 27kkr
![]()
![]()
Fick även tillfälle att pröva Royal Capital för första gången. Har varit skeptisk till storleken men det är jag inte längre. Den satt perfekt. Ser nu på fotot att subsekunden verkar saknas
![]()
Tackar Boströms Ur & Guld samt Klockslaget för trevligt bemötande!
Du har fan rätt. Riktigt svårt att se den i det ljuset.Tycker mig ana en visare runt 33 sekunder in på varvet?
Den var grym! Listade ca 27kkr
![]()
![]()
Fick även tillfälle att pröva Royal Capital för första gången. Har varit skeptisk till storleken men det är jag inte längre. Den satt perfekt. Ser nu på fotot att subsekunden verkar saknas
![]()
Tackar Boströms Ur & Guld samt Klockslaget för trevligt bemötande!
Lämna det där som dricks!Folk börjar tackla av men än finns några dussinklockor kvar
![]()
Inte så jättemycket. Certina, Seiko, Maurice Lacroix och Raymond Weil är de jag kommer ihåg. Enligt försäljaren kan de även "ta hem" Breitling och Omega.Vilka märken finns hos Boströms?
Inte så jättemycket. Certina, Seiko, Maurice Lacroix och Raymond Weil är de jag kommer ihåg. Enligt försäljaren kan de även "ta hem" Breitling och Omega.
Jag frågade inte om detaljer men jag tror det handlar om att de köper från AD på uppdrag av kunden och enbart förmedlar klockan (kanske mot en fraktavgift). Det lades fram som en service för att man ska slippa åka till Sundsvall.Hur då ? Blir nyfiken på den kommentaren, särskilt som dom aldrig har varit AD för Omega (Fritz Ohlsson ett stenkast bort förlorade för övrigt sin AD-status år 2009/10 någon gång) och Boströms blev av med AD-statusen för Breitling för några år sedan. Jag vet att de tar emot klockor för vidare transport till Timepromotion för service (har själv servat en Colt GMT via Boströms) men att sälja nya är ju en helt annan femma.
Närmaste AD för de bägge varumärkena finns i Sundsvall, 60 mil söderut. Det är tur man inte bor i Luleå.
Vänligen
Forumets undersköterska
Jag uppfattade det likadant.Jag frågade inte om detaljer men jag tror det handlar om att de köper från AD på uppdrag av kunden och enbart förmedlar klockan (kanske mot en fraktavgift). Det lades fram som en service för att man ska slippa åka till Sundsvall.
Skellefte GTGn blir i november som vanligt. Hoppas på att Lulemaffian får till något före det.
Kan va intressant men inte i Pite. Har dessutom inte mycket att bidra med klockrelaterat. Däremot är jag nog sist från själva festen (supandet).