• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Guide till min optimala Seiko dykare

Tärnan

Basic
Tänkte be alla Seiko-lovers om hjälp till mitt nästa köp. Har fått någon sorts Seiko åkomma och kan inte slappna av förrän jag införskaffat en.
Men utbudet är enormt och jag kan inte historiken bra.
Mina krav:
Automatverk, runda eller ovala upphöjda index gärna i kombination med ett domed glas, svart, blå eller grön tavla eller fadad svart/blå. Klarar ej av gult inslag, rött är ok på visare. Visare får ej heller vara raka och smala utan hellre lite feta. Ej för fet bezel, önskar smal i svart, blå el stål. Ingen shroud runt om bezel/boett. Gärna ej större än 44mm, hellre 41-43 någonting. Gummiband hellre än stållänk men öppen för alternativ.
Ingen 70-tals original eller så, vill ha nyare men behöver ej vara flong ny utan en ref som gått ut ur tiden är ok så får jag leta en beggad. Kan tänka mig ett pris upp till kanske 10 kkr men ser hellre runt max 5-7 kkr.

Ber ödmjukast om förslag på referenser.

Bilagor

• fullsizeoutput_c1b.jpeg
    fullsizeoutput_c1b.jpeg
    140.9 KB · Visningar: 5
  • fullsizeoutput_c1c.jpeg
    fullsizeoutput_c1c.jpeg
    53.4 KB · Visningar: 4
  • fullsizeoutput_c1d.jpeg
    fullsizeoutput_c1d.jpeg
    89 KB · Visningar: 4
Jag tycker personligen att seikos nya gummin är riktigt dåliga, så jag hade snarare rekommenderat dig att köpa en på länk för att byta till ett bättre gummi.

FFCECD6B-B379-47EE-8988-FF11CB88D048.jpeg

Valfri Turtle känns ju givet, vad gäller storlek så är ju 44mm i princip standard för seikos dykarklockor.

D5C3B966-4FEA-4FC6-9ADA-F5A2ECAAC44E.jpeg

Personligen hade jag siktat på en av dessa, tror de kommer bli riktigt bra!

Jag tycker personligen att seikos nya gummin är riktigt dåliga, så jag hade snarare rekommenderat dig att köpa en på länk för att byta till ett bättre gummi.

FFCECD6B-B379-47EE-8988-FF11CB88D048.jpeg

Valfri Turtle känns ju givet, vad gäller storlek så är ju 44mm i princip standard för seikos dykarklockor.

D5C3B966-4FEA-4FC6-9ADA-F5A2ECAAC44E.jpeg

Personligen hade jag siktat på en av dessa, tror de kommer bli riktigt bra!
black series är ok, ska kolla på den live tänkte jag. Annars var den blå SPB079 intressant. Men den har inte släppts än eller?

Tillbaka
Topp