• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guld blir till sand

Sond

Patek
En god vän har i flera år burit en fin Rolex. En DJ. Den var nog lite bidragande till mitt intresse för Rolex. Tyckte den var snygg och förhållandevis diskret. Och framförallt gjorde den sig på armen på något sätt. Av lite olika orsaker har vi aldrig diskuterat klockor med varandra.

Döm av min förvåning när jag var hemma hos honom senaste gången och klockan ligger på en byrå och jag ser att den har en glasbaksida. Tar lite diskret upp klockan och klämmer och känner på den. En i allt mycket välgjord klocka. Men, tokfejk. Det kan jag iofs inte själv avgöra. Det fick jag reda på när jag frågade honom.

Jag sa att jag såg klockan och berättade att jag var intresserad av klockor. Och frågade - är den där äkta..? "Nää för f_n, Rolex är ju skitdyra. Den där köpte jag i Kina för ett par år sedan..." Han är Vd och delägare i ett litet men framgångsrikt hi-tech företag. Jag frågade vad han skulle tycka om någon kopierade deras produkter och spädde ut varumärket. Vi enades om att det inte skulle vara jättebra...

Så kan det gå. Klocka som ledde in mig på Rolexbanan visar sig vara rena skiten.
 

par

Patek
2-Faktor
Komiskt att om du nu köpt riktiga grejer så gynnande det rolex i slutändan ändå på något sätt:)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Fattar inte grejen med att ha en fejk...om man nu inte vill lägga mycket pengar på en klocka, så varför inte gå in får en äkta klocka av billigare märke? Huvudsaken är ju att man är sann mot sig själv...
 

Sond

Patek
Komiskt att om du nu köpt riktiga grejer så gynnande det rolex i slutändan ändå på något sätt:)
Jo, jag har köpt en Rolex. Och med stor sannolikhet blir det en DJ också. Och efter det en DD...

Sedan är det ju mycket annat än just denna klocka som påverkat. Men ändå... Jag vet hur det klack till i mig när jag såg den första gången.
 
Topp