• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guld/klockbutik rånad i Kista 13/5 (FILM)

Wiliamo

Panerai
Jag tror inte du skulle vara så cool om jag filmade dig som blir pistolhotad. Men visst, det blir snyggt på internet. Sitt lugnt i båten. Jag kan luta mig tillbaka och titta. På dig. Sitt lugnt.
Om du läser ditt inlägg jag citerade först så var det ju du som tyckte att de skulle ingripa i närkamp mot pistolbeväpnade ungdomar? Hänger inte med, tyvärr.
 

CyberAndre

Cartier
Pistol? Ungdomar? Närkamp? Trams.
Vet inte vad du pratar om. Lägg ned. Löjligt.
För mig var det här nåt sorts bevittnande om att det är ok att ta.
Mig veterligen så har folk jobb och köper sina klockor. Man stjäl inte. Punkt.

Om du läser ditt inlägg jag citerade först så var det ju du som tyckte att de skulle ingripa i närkamp mot pistolbeväpnade ungdomar? Hänger inte med, tyvärr.
 

Wiliamo

Panerai
Pistol? Ungdomar? Närkamp? Trams.
Vet inte vad du pratar om. Lägg ned. Löjligt.
För mig var det här nåt sorts bevittnande om att det är ok att ta.
Mig veterligen så har folk jobb och köper sina klockor. Man stjäl inte. Punkt.
Förlåt, men vad surrar du om vännen? Argumentationen löd som följande: du påpekade kameramannens agerande, att han inte ingrep och avbröt deras rån/ringde polisen. Jag besvarade dig då med att många redan ringt till farbror polisen och att hans film antagligen gör mer nytta än skada i det långa loppet. Du börjar gaffla om att jag (känner du mig?) inte skulle vara så cool om jag blev pistolhotad och du filmade det. Helt oförankrat i verkligheten och en väldigt lös liknelse. Släpp diskussionen om du inte kan hålla dig till ursprungsämnet. Det här är ett forum för att diskutera klockor och inte för att tjafsa och gå till personangrepp om helt andra saker. God natt på dig CyberAndre.
 

CyberAndre

Cartier
Vännen, jag tror att vi betraktar saker olika, missförstår varandra eller har olika etiska grunder. Oklart.
Dock delar vi klockintresset, vilket jag uppkattar, givetvis innerligt.
Godnatt Wiliamo och på återhörande fredligt.

Pistol? Ungdomar? Närkamp? Trams.
Vet inte vad du pratar om. Lägg ned. Löjligt.
För mig var det här nåt sorts bevittnande om att det är ok att ta.
Mig veterligen så har folk jobb och köper sina klockor. Man stjäl inte. Punkt.
 

CyberAndre

Cartier
Vi kan i alla fall vara överens om att man inte stjäl eller uppmuntrar stöld, eller hur?
Ifall vi inte är överens på den punkten så svarar jag inte mer på denna tråd.
Det är i så fall inte tänkt som ett personangrepp utan snarare att vi upplever saker olika.
I allra fredligaste klockintresse!

Förlåt, men vad surrar du om vännen? Argumentationen löd som följande: du påpekade kameramannens agerande, att han inte ingrep och avbröt deras rån/ringde polisen. Jag besvarade dig då med att många redan ringt till farbror polisen och att hans film antagligen gör mer nytta än skada i det långa loppet. Du börjar gaffla om att jag (känner du mig?) inte skulle vara så cool om jag blev pistolhotad och du filmade det. Helt oförankrat i verkligheten och en väldigt lös liknelse. Släpp diskussionen om du inte kan hålla dig till ursprungsämnet. Det här är ett forum för att diskutera klockor och inte för att tjafsa och gå till personangrepp om helt andra saker. God natt på dig CyberAndre.
 

Wiliamo

Panerai
Vi kan i alla fall vara överens om att man inte stjäl eller uppmuntrar stöld, eller hur?
Ifall vi inte är överens på den punkten så svarar jag inte mer på denna tråd.
Det är i så fall inte tänkt som ett personangrepp utan snarare att vi upplever saker olika.
I allra fredligaste klockintresse!
Det är vi absolut, det skrev jag redan första gången jag citerade dig - att det är fruktansvärt med stöld och en oförmåga att skilja på mitt/ditt samt att utsätta oskyldiga människor såväl butikspersonal som besökare i ett köpcentrum för rånupplevelser. Helt överens på den punkten.
 
Topp