• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guld-smakråd

Strindberg

Patek
2-Faktor
Hej Bullen!

Jag har ett problem.
Jag har en -enligt mig- jävligt schysst 50-tals guldomega som jag avser att behålla för alltid (personlig proveniens och yaddayadda).
Den har jag länge tänkt att jag skulle ha guldband på, känns skönt gubbigt. För ett tag sedan fick jag tag på ett guldmesh, som jag velat och funderat på om jag ska ha. Det passade dock inte så bra, för stort glapp mot boetten, men jag har tänkt lite, och jag kan ju göra en ändlänk helt enkelt.
Nu har jag funderat lite mer, och jag kanske ska ha en korridorlänk? I så fall smida till ändlänkar på den också.
Vad tycker vintage-panelen?
Ursäkta o-klara bilder, jag har inte Omegan här.

Bild på mesh (på Zenith) och "ditlagd" korridormatta på 60-talsomega.
IMG_6263.JPG

Bild på 50-talaren och 60-talaren i lag. 50-talaren med bred glasring.
IMG_5062.JPG
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Korridor klart bäst, den andra känns lite modeklocka. Vad man däremot ska ha är ett stelt armband gjort av en böjd plåt. Tror Goldberger har en till sin Cintree han plockade av en Andy Warhol-klocka.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Hej Bullen!

Jag har ett problem.
Jag har en -enligt mig- jävligt schysst 50-tals guldomega som jag avser att behålla för alltid (personlig proveniens och yaddayadda).
Den har jag länge tänkt att jag skulle ha guldband på, känns skönt gubbigt. För ett tag sedan fick jag tag på ett guldmesh, som jag velat och funderat på om jag ska ha. Det passade dock inte så bra, för stort glapp mot boetten, men jag har tänkt lite, och jag kan ju göra en ändlänk helt enkelt.
Nu har jag funderat lite mer, och jag kanske ska ha en korridorlänk? I så fall smida till ändlänkar på den också.
Vad tycker vintage-panelen?
Ursäkta o-klara bilder, jag har inte Omegan här.

Bild på mesh (på Zenith) och "ditlagd" korridormatta på 60-talsomega.
IMG_6263.JPG

Bild på 50-talaren och 60-talaren i lag. 50-talaren med bred glasring.
IMG_5062.JPG
Gillar skarpt Strindberg! Är ingen fan av guldklockor, men ska man ha guld så ska länken också vara guld! Tycker inte avståndet till boetten på meshet stör så farligt.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Man "släpper" alltså länken vid ena sidan med den konstiga springbaren på något vis, sätter på sig och låser med springbaren?
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Hej Bullen!

Jag har ett problem.
Jag har en -enligt mig- jävligt schysst 50-tals guldomega som jag avser att behålla för alltid (personlig proveniens och yaddayadda).
Den har jag länge tänkt att jag skulle ha guldband på, känns skönt gubbigt. För ett tag sedan fick jag tag på ett guldmesh, som jag velat och funderat på om jag ska ha. Det passade dock inte så bra, för stort glapp mot boetten, men jag har tänkt lite, och jag kan ju göra en ändlänk helt enkelt.
Nu har jag funderat lite mer, och jag kanske ska ha en korridorlänk? I så fall smida till ändlänkar på den också.
Vad tycker vintage-panelen?
Ursäkta o-klara bilder, jag har inte Omegan här.

Bild på mesh (på Zenith) och "ditlagd" korridormatta på 60-talsomega.
IMG_6263.JPG

Bild på 50-talaren och 60-talaren i lag. 50-talaren med bred glasring.
IMG_5062.JPG
Riktigt fina omegor :) vad är de för ref på 50 talaren?
 
Topp