• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guldfusk!

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hur kan Midasen väga mer med sin maxtjocklek på 4,8 mm när DDen är 12,6 mm och har ett automatiskt verk?

image.jpg

image.jpg
 
Såg några bilder, minns inte vart, men de visade hur mycket hålrum det finns i DD:n...

Gläd dig över att King Midas är massiv !
 

Rivalen

Rolex
Ihåligt så mycket det går utan att tappa hållfasthet? Fusk? Knappast? Men nog är det kul om det tynger när man köper guldklocka!

Äh, allt detta vet du ju, men med den Nicken kräver man väl av princip alltid MER GULD? :)

Min enda, svärfars för 25 år som nämndeman.
Omega ´Rolex mm 003.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Lägger en brakskit i det blåskåpet och säger att DD:n är mycket mycket finare än Midasen! Antar dock att det är annorlunda med dinka i hand, sas gvs.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Vad "plottrig" en DD med Jubilee blev helt plötsligt...
Midasen är ordning och reda, släta fina ytor utan något som stör.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Min DD väger 139 med alla länkbitar på (18238).

Stämmer säkert - men min erfarenhet kring hur "tung" en klocka känns beror mycket på formatet. Midasen är ett skitbra exempel som alla ba "OJ!" när de fick den i handen, likaså min Mark XV som alla tror är mycket lättare än den i själva verket är (tack vare mjukjärn n shit).
 

Wi

NLA
2-Faktor
Stämmer säkert - men min erfarenhet kring hur "tung" en klocka känns beror mycket på formatet. Midasen är ett skitbra exempel som alla ba "OJ!" när de fick den i handen, likaså min Mark XV som alla tror är mycket lättare än den i själva verket är (tack vare mjukjärn n shit).


precis!
Typ litet format men med stor vikt
 
Topp