• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Guldigt mesh till smal handled

Oskar

Basic
Tjena gänget! Jag har nu fått in fästmön i klockspåret genom att renovera hennes morfars gamla 34mm guld-omega som hon nu bör med stolthet. Hon är dock väldigt sugen på ett guldigt mesh - som jag också tror kan bli snyggt, men hennes handled är bara 14,6 mm totalt - det är så korta tex watchgecko blir totalt, och då är inte klockan med än.

Alla tips mottages varmast!

MVH Oskar

Tack för tipset! Men det är sådana jag kollat på ( https://www.watchgecko.com/milanese-mesh-watch-strap.php ), men jag har varken verktyg eller kunskap för att göra en snygg kapning. Därav att jag är rädd för att det inte blir bra om det är för långt.
Det du gör är att fimpa valfritt antal länkrader i resp ände.
Använd valfritt verktyg, men en Dremmel är väl bland det lämpligare i sammanhanget. Eller en rejäl avbitare, fast det lär bli väldigt många länkar att nypa av.
Misstänker att det kan bli knepigt att hitta rätt längd när det ska vara så kort.
Dremmel finns alternativ till som är billigare än originalet.

Tjena gänget! Jag har nu fått in fästmön i klockspåret genom att renovera hennes morfars gamla 34mm guld-omega som hon nu bör med stolthet. Hon är dock väldigt sugen på ett guldigt mesh - som jag också tror kan bli snyggt, men hennes handled är bara 14,6 mm totalt - det är så korta tex watchgecko blir totalt, och då är inte klockan med än.

Alla tips mottages varmast!

MVH Oskar
Är klockan i guld bör även länken vara det, inte stål. Bandhornen kommer nötas medan länken kommer förbli intakt.

Tillbaka
Topp