• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Guldklocka?

IMG_1028.JPG
Hejsan.Ny på forumet blev hänvisad hit efter tidigare inlägg. Jag undrar om det finns någon som vet hur gammal den här klockan är, om det är en "guldklocka" och eventuellt värde?

Bilagor

• IMG_1030.JPG
    IMG_1030.JPG
    273.2 KB · Visningar: 38
IMG_1028.JPG
Hejsan.Ny på forumet blev hänvisad hit efter tidigare inlägg. Jag undrar om det finns någon som vet hur gammal den här klockan är, om det är en "guldklocka" och eventuellt värde?
Skulle gissa 60-tal, boetten är uppenbarligen guld och även länken? Stämplar? Värdet är tyvärr endast guldvärdet. Väg den och dra av, 15g? Någon som vet vad glas och verk väger på små damur?

Skulle gissa 60-tal, boetten är uppenbarligen guld och även länken? Stämplar? Värdet är tyvärr endast guldvärdet. Väg den och dra av, 15g? Någon som vet vad glas och verk väger på små damur?
Plus/minus 6g skulle jag tro. Jag har ett antal verk och safirglas, kanske till och med ett Candidoverk att provväga. Men det blir isf på måndag.

Då var det vägt, hade tyvärr inget Candidoverk men en "No name"-automat med safirglas på 4,7g. Lite olika små dam-Certina och Longines, handjagare med safirglas, ca. 4g.

Senast ändrad:
När vi ändå är inne på detta... Var borde man vända sig om man ska sälja guld? Plockade av 18k-länken från farmors förtjänstklocka (som förmodligen är värd mer än klockan). Finns ett emotionellt värde i klockan, men länken kan dock gärna få finansiera klockberoendet.

När vi ändå är inne på detta... Var borde man vända sig om man ska sälja guld? Plockade av 18k-länken från farmors förtjänstklocka (som förmodligen är värd mer än klockan). Finns ett emotionellt värde i klockan, men länken kan dock gärna få finansiera klockberoendet.
Hör med @Strindberg , han köper guld.
Sen får vi inte glömma bort att karln är väldigt trevlig att göra affärer med! :)

Tillbaka
Topp