• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Guldklockor-posta bilder på era egna eller dom ni drömmer om

Sgt Poppa

Guld
2-Faktor
Det är något med guldklockor som tilltalar mig oerhört mycket! Speciellt roséguld! Men även gulguld och för guds skull inte glömma vitguld!
Posta gärna bilder på era egna favoriter, dom ni äger har ägt eller drömmer om!

Här kommer mina favoriter just nu som man drömmer om ☺️
image.png
image.jpeg
image.jpeg
Senaste är den enda klocka i guld jag äger just nu men drömmer ju om fler :)

Jag tror att jag har frågat tidigare men inte fått svar. Vad är grejen med vitguld? Jag kan förstå att det är lite roligt med att "min klocka är jättedyr men ingen märker det". Så frågan är om det finns några märkbara fördelar med vitguld jämte stål? Är det stor skillnad utseendemässigt, eller...?

Jag tror att jag har frågat tidigare men inte fått svar. Vad är grejen med vitguld? Jag kan förstå att det är lite roligt med att "min klocka är jättedyr men ingen märker det". Så frågan är om det finns några märkbara fördelar med vitguld jämte stål? Är det stor skillnad utseendemässigt, eller...?

Vikten är också en faktor som jag gillar :)
Ett tränat öga ser skillnad på vitguld och stål ganska snabbt.

Håller du en stål sub och en vitgulds sub i varsin hand så blir man lite paff kan jag lova dig :)
Då så, får knalla in imorgon och köpa en av varje bara för att jämföra...;)
Nä, men tack för svar. Tycker att din bild ovan visar tydligt på skillnaden. Frågan om man ser/tänker på skillnaden om man inte har ett jämförelseobjekt?

• Like
Reactions: Bas
Om det är vikt man är ute efter, köp en PO, typ?? Nej jag köper inte det argumentet.
Gyld handlar om känslan av ädelmetall, exklusiviteten, glansen och det faktum att det är just guld..
Och just det faktumet kan nog, vara nog så viktigt, vi ska inte bortse människans tusenåriga fascination för denna ädelmetall.

Stål och vitguld har olika lyster, de reflekterar ljuset olika helt enkelt.
Satt på Visby flygplats en sommar kväll för 15 år sedan och kände mig nöjd med min nya Datejust på handleden, bredvid satt en herre med en vitguld Daydate. Inomhus var de lika men när vi kom ut under den röda kvällshimlen exploderade hans vitguld i rött medan mitt 904stål förblev LO-grått.

IMG_1334.JPG
Stål och vitguld har olika lyster, de reflekterar ljuset olika helt enkelt.
Satt på Visby flygplats en sommar kväll för 15 år sedan och kände mig nöjd med min nya Datejust på handleden, bredvid satt en herre med en vitguld Daydate. Inomhus var de lika men när vi kom ut under den röda kvällshimlen exploderade hans vitguld i rött medan mitt 904stål förblev LO-grått.
Farsans gamla Certina

certina1.JPG
En vintage guld är sällan fel

Tillbaka
Topp