• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guldkronografgodis

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tänkte bara dela med mig av lite bilder på en riktig pärla som finns inom familjen. En Girard Perregaux ref 4930 som är en nyutgåva av en äldre modell. Uret mäter 36 mm och är 21 mm mellan bandhornen. Solitt guld och helt enkelt riktigt läcker. Är rätt avundsjuk kan jag medge även om det var jag som hittade och budade hem den. Hoppas någon finner intresse i något vackert som inte är Rolex. Ping Rozzy

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Mycket fin, helt i min smak med!
Får man önska så är det väl placeringen på datumet som inte känns 100%.
Men var ska det annars sitta.
/j
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Väldigt vacker Aurum! Har ni polerat den eller var den så fin? Riktigt fint med guld och blånerade detaljer blandat. Girard är ju som sagt en favorit hos mig och duktiga speciellt på dressklockor.
Mitt enda frågetecken är bandbredden i komb med storleken, på bild fungerar det - men hur känns det på armen? Är det för att trots storleken få den lite "manligare" känsla med det bredare bandet? Hur brett är spännet (också solitt antar jag)?
Ser bra ut på din handled, en tröst är väl att du kanske en dag ärver den! ;)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Är det ett helt stenbrott Aurum! Hur många stenar har den? Läser jag 63st!! Den bör rulla på rätt bra!:)

Jo, Visst är den läcker!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Väldigt vacker Aurum! Har ni polerat den eller var den så fin? Riktigt fint med guld och blånerade detaljer blandat. Girard är ju som sagt en favorit hos mig och duktiga speciellt på dressklockor.
Mitt enda frågetecken är bandbredden i komb med storleken, på bild fungerar det - men hur känns det på armen? Är det för att trots storleken få den lite "manligare" känsla med det bredare bandet? Hur brett är spännet (också solitt antar jag)?
Ser bra ut på din handled, en tröst är väl att du kanske en dag ärver den! ;)

Jag har varit på den och polerat upp de blanka ytorna lite lätt. Boettsidorna är borstade och har lite märken efter användning. Det är ju en rätt ny klocka, kommer dock inte ihåg åldern, så den är mer repad än sliten om man kan säga så. Bandbredden är lite skum, jag hade föredragit 18 eller 20 mm. Om någon känns uret lite mindre? Det sitter iofs fel band på nu (20-18 mm) , försöker få ägaren att beställa ett Camille Fournet då bandet skall vara 21 avsmalnande till 16 mm. Finns ett vanligt bygellås i solitt guld i lådan.

Är det ett helt stenbrott Aurum! Hur många stenar har den? Läser jag 63st!! Den bör rulla på rätt bra!:)
Jo, Visst är den läcker!
Det stämmer väl, 63 syntetiska rubiner skall de ha fått in. Rätt bra kan man tycka.
Hur stor lug-to-lug?

Väldigt snygg, men gillar inte datumet.

Ca. 45 mm. Skall man ha ett datum får det vara där, men jag hade kanske skippat det även om det inte är något jag stör mig på. cab
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Happ då har man fått sig en ny favoritkronograf :) om denna nu var en nyutgåva, hur gammal är orginalmodellen?
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Var tvungen att ta en titt till.
Letar själv lite efter något guldigt, skitsnygg verkligen.
/j
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Riktigt fin! Det enda som känns märkligt är ju som sagt bandbredden. 18mm tror jag hade harmoniserat bättre med boetten.
I övrigt - grym!
 
Topp