• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

guldlänk på vintage

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Go kväll.
undrar lite om guldlänk (guld på stål eller bara guldtonad stål) på vintage guldklockor typ omega, zenith eller liknande. De är ju oftast / kom väl i princip alltid på läder. Är det någon som bär sin vintage guldklocka på nån aftermarket guldlänk och hur ser det ut i så fall? Tänker på passning mot boett. Bilder skulle uppskattas.
 

Loffe43

Breitling
Min Tissot Seastar seven 14 k med meschlänk i guldfärgad metall
FB_IMG_1475696985334.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
image.jpeg
På 70-talare med osynlig bandinfästning så är det supersweet. Tänkte du mer på dressare? Där kan jag tycka att det beror väldigt mycket på om bandhornen är långa. Stort mellanrum mellan boett och inga curved end links = fult.
Jag ser ju mycket vintageguldisar på typ X-länk (AM), och det är ärligt talat ganska fult. Tissoten här ovan på mesh är dock jättefin.
Ska se om jag kan greja lite fler bilder.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
image.jpeg
På 70-talare med osynlig bandinfästning så är det supersweet. Tänkte du mer på dressare? Där kan jag tycka att det beror väldigt mycket på om bandhornen är långa. Stort mellanrum mellan boett och inga curved end links = fult.
Jag ser ju mycket vintageguldisar på typ X-länk (AM), och det är ärligt talat ganska fult. Tissoten här ovan på mesh är dock jättefin.
Ska se om jag kan greja lite fler bilder.

Jag tänker dresssre. Jag har en longines ultra chron i guld som är iväg på totalrenovering. Funderar på hur det skulle se ut med nån form av guld/ guldfärgad länk av något slag. Det kommer ju bli rak infästning för man lär väl inte hitta någon "curved ends" som passar till tunna dressboetter.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag tänker dresssre. Jag har en longines ultra chron i guld som är iväg på totalrenovering. Funderar på hur det skulle se ut med nån form av guld/ guldfärgad länk av något slag. Det kommer ju bli rak infästning för man lär väl inte hitta någon "curved ends" som passar till tunna dressboetter.
Tänker du dig någon sådan här klassiker? Kan du tänka dig vintage så pm:a så tar vi det därifrån.
 

Gnomon

Cartier
Morfars... Han fick armbandet av sin mamma, mormor hade blivit anmodad av henne att köpa ett guldarmband iom att morfars bror hade fått ett av sin fru.
Mormor vägrade med hänvisning till att "Guld är en frökenaktig metall".
Jag kan nog hålla med Mormor, jag bär den mest ironiskt till smoking (mao nästan inte alls..)
IMG_2316.JPG
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Såhär får jag ju inte göra för patronaget, men jag hoppas det flyger under radarn. Någon här (@Beastie @LongCon @Mernis Bajra @Jonulf kanske?) som är sugen på guldmeshen som sitter på Zenithen ovan? Ska skrota den annars, men kan ge ett superduperpris för att slippa skrota. PM:a.
Jag kanske kan vara intresserad. Får fundera och höra av mig. :) Skicka gärna lite bilder och info via pm eller mail.
 

Secco

Breitling
Det här är ju några år sedan. 🙈 Men kanske går att liva upp. Jag har en fin vintage guld omega från min farfar, klassisk 25 års klocka. Givetvis på läder.. Letar också en guldlänk till den. Finns massor i fejk såklart men hade varit kul å hitta en riktig. Såg nån på ebay men känns lite lurigt. Nån som vet var man kan försöka få tag på en? Försöker hålla koll på lite auktionssidor men kommer ju aldrig ut nåt.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Det här är ju några år sedan. 🙈 Men kanske går att liva upp. Jag har en fin vintage guld omega från min farfar, klassisk 25 års klocka. Givetvis på läder.. Letar också en guldlänk till den. Finns massor i fejk såklart men hade varit kul å hitta en riktig. Såg nån på ebay men känns lite lurigt. Nån som vet var man kan försöka få tag på en? Försöker hålla koll på lite auktionssidor men kommer ju aldrig ut nåt.

OM det inte tvunget måste vara en originallänk, så har jag en helt ny och kontrollstämplad 18k NOS Jubileelänk som bara ligger.
 
Topp