• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gulguldiga gubbklockor i påsk. Vilken är finast?

Topp två?

  • Lemania

    Röster: 17 15.3%
  • Ulysse Nardin

    Röster: 23 20.7%
  • Omega

    Röster: 84 75.7%
  • Movado

    Röster: 11 9.9%

  • Totala väljare
    111
  • Enkät stängd .
Tre klockor i guld och en guld på stål (pie-pan).
 

Bilagor

  • IMG_0191 (1).jpg
    IMG_0191 (1).jpg
    487.7 KB · Visningar: 407

J.G.L

Omega
Omegan har för kort sekundvisare, Movadon lite för stora markörer, jag är inget fan av Natoband så det får bli Lemania som är finast.
 
Omegan är ju väldigt trevlig! :)

Ja den är ju det. Svårt att peka på vad det är men känns rätt.

Omegan har för kort sekundvisare, Movadon lite för stora markörer, jag är inget fan av Natoband så det får bli Lemania som är finast.

Det är den här sortens kommentarer jag älskar med forumet. Själv går jag bara på magkänslan. Kan inte beskriva vad jag gillar, som i mitt svar ovan, men kan på bråkdelen av en sekund avgöra OM jag gillar eller inte. Lemanian upplevs lite större än de andra och därmed lite bättre om handlederna är lite grövre.

Tycker inte alls om dom Natoband , ock ännu mindre på en guldklocka .Röstar på Omega :)

Släpp banden det var klockorna jag frågade om ; ) Förresten 18 mm på alla så det är bara att skifta.
 
Omegan går mot en överlägsen seger. Finns en klar två sedan är det jämt om tredje och fjärde platsen

Intressant är att Omegan har fler röster än de andra tillsammans.
Betyder det att delar av panelen helt ratar de andra klockorna eller att de inte förestått instruktion med TVÅ bästa ;)
 
Guld på stål Omegan krossade alla helgulds klockor.

Omegan fick 84 röster mot 51 för alla de tre tillsammans.

UN kom tvåa på 21 % medan min personliga två Lemanian (mycket pga att den bärs större än UN) kom trea på 15 %.
Klart sist kom Movadon med 10 % som ändå har sin charm med kraftiga index.
 
Topp