• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gummi - Yay or Nay?

Gummi - Yay or Nay?

  • Yay!!

    Röster: 85 82.5%
  • Nay!!

    Röster: 18 17.5%

  • Totala väljare
    103

Camo00

Patek
Jag har alltid tyckt att det är grymt snyggt med dykar- och racinggummi, men oj så obekvämt...

Det visade sig att jag nog bara köpt fel gummistraps, för de mjuka och sköna gummin jag fått hem nu är bekvämare än det mesta!

Hur ser Ni på gummistraps? Snyggt eller fult? Bekvämt eller obekvämt?


Följdfrågan är också hur kvaliteten är på originalgummin som tex Breitlings? Hur är livslängden?? Priset för originalgummin känns rätt saftigt om gummit torkar och spricker om ett halvår...
Hur tar Ni hand om Era gummin? Smörjer in med glycerol??
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Har originalgummi till min PO, sitter hur bra som helst och gör att klockan bär lite mindre än när jag kör länken (vilket i detta fall är bra).. Helt klart yay!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Plopp på gummi? Yay!

(Lånad, om inte det framgick av kvalitén)
image.jpg
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Yay för gummi! Har för tillfället bara ett billigare tropic-liknande gummi, men tycker det är grymt skönt :)
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Yay!
Hade orginalgummi med det tjocka viklåset till min tidigare Aerospace, fantastisk känsla..gillades bättre än länken
Bara köra:)
 

Camo00

Patek
Nån som har erfarenheter av livslängden på de dyra gumminbanden? Kan man räkna med motsvarande läder?
 

naggge

Panerai
Ett bra gummi är väldigt bekvämt, både har goda erfarenheter av både Panerai, Breitling och Isofrane blend de lite dyrare. Ett billigt Bonetto är nästan lika bekvämt det om man vill hålla nere kostnaderna.
 
Coolt! Jag sportar inget just nu, men jag lurar på att slänga på ett gummi på min Omega "Electric Blue" till sommaren. Jag vet ju, efter att ha sett Jonulfs bilder, hur jäkla grymt det kan se ut.
 

KMS

Rolex
Kan tycka gummi känns coolt, men aldrig testat. Har ett par tropics inkommande. Funderat på Timefactors Retro Rubber, någon som har några erfarenheter?
Vilka andra gummin bör man kolla upp?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Timefactors retro rubber var skräp enl mig, liksom lite klibbigt och blev helt fult av ludd på en halvtimme.

Köp bonnetto cinturini eller isofrane, det är good stuff
 

BME

Cartier
Gummi kan vara sjukt bekvämt och sjukt obekvämt allt beroende på kvalitet enligt egen erfarenhet.
Ett råd är väl att aldrig gå på det billigaste alternativet, Panerais orginalgummi är underbart tex gummit till en SKX not so much...
Bättre att lägga lite mer pengar på något som är skönt än spara några slantar på något som kommer ligga o damma i lådan. :)
 
Gillar gummi, men håller med om att komforten varierar rätt kraftigt (i förhållande till länk och läder). Riktigt gummi är att föredra. Fuskar en del med silikonbaserade band, som ju är mjuka och sköna, dock har ju vissa en förmåga att suga till sig ludd som gör dem oanvändbara :arghh:
 
Topp