• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gummi - Yay or Nay?

Gummi - Yay or Nay?

  • Yay!!

    Röster: 85 82.5%
  • Nay!!

    Röster: 18 17.5%

  • Totala väljare
    103

Anfield

Panerai
Fixat till det men inte hunnit provat riktigt än ! Blir test i sommar !
image.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Absolut, på rätt klocka så! Måste vara en sportklock tycker jag, helst kraftiga dykare eller racingkronografer. Fel när man sätter det på ex DJ.
Måste tyvärr säga att jag inte tycker att Submariners eller GMTs fungerar så bra på RubberB, de är lite för små och nätta i detta sammanhang (gillar dock Chrisse rosédaytona på brunt gummi). En Dipsy tror jag däremot vore perfekt på gummi!
På samma sätt fungerar inte PO42 lika bra som PO45 på gummi.
Både min GP Sea Hawk II (44mm) och Diagonon (42mm fast hög) kommer endast på gummi och de sitter bägge som en smäck!

image.jpg
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gummi eller länk är det ju som gäller på dykare, det vet ju alla.
Visa nu en bild på klockan ifrån med gummit på!
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Sorry, men jag sållar mig till Nay-sayers, är ingen stor anhängare av gummistraps på en dyr klocka. På en dykare tycker jag mesh passar bättre och tar det över gummi alla dagar i veckan.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Har aldrig testat själv men ser riktigt bra ut på rätt klocka! är riktigt sugen på att testa på min 14060:)
 

DrDre

Patek
Ang livslängd, så skulle jag tro att där ett gummiband av fin kvalitet går sönder är vid spännet eftersom man viker det rätt kraftigt och gör man det ett par tusen gånger så kan det nog ge med sig förr eller senare.

Kör man med viklås (dvs man viker inte remmen så mkt) och remmen är kraftig och av bra kvalitet (som de är på märkesremmarna) så skulle jag gissa att den håller i minst 10 år, förmodligen ännu längre.
 

Vonlind

Panerai
Jag letar och letar efter ett passande min Sumo sbc003, ett mörkblått med "curved ends" avskyr mellanrummet.. Kan någon rekommendera något??
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Det kan absolut passa med gummi, som tillexempel på en PP aquanaut.
Däremot tycker jag att en rolex sub alltid ska vara på oyster utan undantag.
/j
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
gummi är snyggt vid 03:30 en fredagskväll, men inte på min handled eller på mina klockor!
Den kommentaren lät vänta på sig. Gummi yay or nay fick mig att associera till något helt annat än klockor. Men det blev väldigt roande att läsa kommentarer om hur bekvämt och estetiskt det är :D

OnT: gummi är riktigt schysst på klockor med vridning, annars inte.
 

Jonaz

Rolex
Som tipsats om tidigare i tråden, breitlings gummi är det bästa jag provat!

te6a5e3u.jpg


( båda klockorna flippade tyvärr )


iPhone | Tapatalk
 

plexan

Cartier
Gillar helt klart gummi, riktigt snyggt på rätt klocka, har varit helt inne på det förut, dock har jag nu för tillfället slutat använda det (förutom på G-shock) för det känns så dött i jämförelse med läder.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp