• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gummiarmband Seamaster

Bruset

Panerai
2901_50_91_Omega_Planet_Ocean_42_mm_Stainless_steel_Black_dial_Rubber_Strap.jpg


Detta tycker jag är klart snyggast (och mest likt Rubber B)! Kan beställas från bl a ofrei.com. Kostar en slant iofs men kan vara värt det.
Och ja, det passar din klocka oxå.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Original gummit? Eller det kanske du redan har?

Edit: Ute och cyklar, för trött! Bara inte Seiko gummi, har ju sett sådant hamna på fel klocka tidigare!
 

trumpetera

Panerai
Och det var inga svårigheter att få bandstiften att sas. hitta hålen? Har hört att det kan vara litet meckigt när man skall få på ett PO-gummi på en SMP....
 

Bruset

Panerai
My bad! Vid närmare efterforskningar ser jag att det är olika sorter/modeller till SMP och PO. :banghead: Trodde det var ett och samma. o_O
Och det kan ju vara minst sagt bra att veta..
 

cab

Audemars
2-Faktor
Och det var inga svårigheter att få bandstiften att sas. hitta hålen? Har hört att det kan vara litet meckigt när man skall få på ett PO-gummi på en SMP....

Precis de sitter lite annorlunda. Det går
om man bockar till ett par bandstift lite. Jag gjorde så för att få det att fungera på min gamla smp.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Just det oroar mig, iförty jag skulle vara rädd att tappa hela konkarrongen...
Satt iaf lika bra som alla andra band på min. Skiljer väldigt lite mellan dom.

Finns ju dock ingen anledning att köpa "fel" från början. Jag visste inte om det då jag köpte mitt band utan märkte det när jag skulle montera dit det.
 
Topp