• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gummiarmband!

Tickers

Basic
Hallå vänner!
Ber om ursäkt ifall detta kommit på tal tidigare.
Jag är på jakt efter ett gummiarmband till min Seiko SKX009. Mitt önskemål är att bandet ska sitta hela vägen in mot uret precis som en stållänk, dvs passera bandhornen och inte lämna någon glipa mellan bandstift och ur. Ett annat önskemål är att armbandet gärna får ha ett spänne.
Jag är särskilt förtjust i Rolex Oysterflex:
Det är alltså något i denna stil jag söker rent utseendemässigt. Gillar designen med de två linjerna samt spännet baktill.
Någon som har ett konkret förslag? Crafter Blue har jag kikat på, men det verkar lite för bastant och saknar spännet jag söker.
Jag kan tillägga att det inte spelar någon roll om ni har förslag på någon billig variant från Kina! Klockan skall badas med en del i sommar :)

Tacksam för svar och tack KS för ett super forum!
 
Du vill ha ett Crafter Blue! https://www.crafterblue.com/seiko-skx-strap-cb05
EDIT: Så går det när man inte läser hela inlägget!:banghead: Sorry!:sorry:
09e7356b166337fc4be2c1911e83735b.jpg

W_CB05A-22A20BZZ-1.jpg
 
Tack för era tips!
Ja, Crafter Blue är egentligen optimalt enligt mina önskemål förutom låset som saknas :(
Hittat en uppsjö av liknande band på eBay för typ 30kr, detta exempelvis: https://www.ebay.com/itm/Mens-Black...170835?hash=item41bb4ba413:g:5tkAAOSwi5RaPfDU
Men jag vill verkligen inte ha den där glipan mellan stiften och uret!
Är jag kräsen? :banghead:

Jag tycker du ska strunta i låskravet och köra på det ändå, iaf om du vill ha ett anpassat gummi av bra kvalite. Det finns en orsak det är lite dyrare och ser verkligen bra ut :)

Annars kör på typ Bonetto med viklås, förvisso rakt men det passar bra men visst en liten glipa men inte så stor om du pressar in original bandstiften. Kört själv, även det bra gummi (men crafter är bättre ;) )...
 
Det där crafter blue så ju riktigt nice ut. Själv sitter jag och väntar på mitt waffle strap från Uncle Seiko. Dock blir det glipa med den varianten. :)

(Lånad från WWW)...

IMG_5608.jpg
 
Det där crafter blue så ju riktigt nice ut. Själv sitter jag och väntar på mitt waffle strap från Uncle Seiko. Dock blir det glipa med den varianten. :)

(Lånad från WWW)...

IMG_5608.jpg
Ser dock bra ut trots glipan!
Säkert bara jag som är så otroligt van vid länkar och att bandet i sig ser ut att vara en del av klockan.
 
Har ett no name band på väg in som jag nu fick reda på inte kommer passa min padi. Passar troligen bra till skx om det finns intrese för den annars få jag försöka skicka tillbaka.

är troligen liknande detta
Vad fick du ge för detta? Kan absolut vara av högsta intresse! Kontakta mig via PM om du vill ta det där :)
 
Tillbaka
Topp