• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Händerna på täcket

Ariste

Audemars
2-Faktor
Härligt mycket godis. Köp en annan dator à pronto :)
Har suktat efter preview-bilder på instagram och har en del favoriter, några Rollar, en svarttavlad IWC Ingenieur, Zenith Tri Compax chronon m m...
Får kolla vid datorn när jag fixat den och mer morot än så hör behövs nte...

Kan man fixa så iPaden stödjer Flash...anyone?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fanns en del fint där, men även smuts. Tråkigt att de säljer ommålade tavlor utan att annonsera det.
 

Sond

Patek
Har suktat efter preview-bilder på instagram och har en del favoriter, några Rollar, en svarttavlad IWC Ingenieur, Zenith Tri Compax chronon m m...
Får kolla vid datorn när jag fixat den och mer morot än så hör behövs nte...

Kan man fixa så iPaden stödjer Flash...anyone?
Går inte att få flash på iPAd vad jag vet. Ganska säker är jag också...

På mig gav det ett slarvigt intryck. Måttangivelserna skakiga. Ta Explorern 1016 som sägs vara approx 34 mm.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Fanns en del fint där, men även smuts. Tråkigt att de säljer ommålade tavlor utan att annonsera det.

Håller med där, man får sålla en del...

Går inte att få flash på iPAd vad jag vet. Ganska säker är jag också...
På mig gav det ett slarvigt intryck. Måttangivelserna skakiga. Ta Explorern 1016 som sägs vara approx 34 mm.
Fixade datorn och kunde kolla igenom katalogen, de håller inte en i handen direkt utan här får man göra sin egen research och bedömning...svårare men mer spännande och bättre läge till bra priser.
 

Sond

Patek
Var ingen 1016. De angav 1002/5500 eller vad de små "air king" modellerna nu heter.
Nu var jag tvungen att kolla igen. Det där är väl en Explorer 1 som gavs ut i ganska få exemplar och som en billighetsvariant av 1016? Om jag kommer ihåg rätt utan att läsa på så är de just märkta med "PRECISION" på tavlans nedre del. Och om jag nu kommer ihåg rätt var det samma boett som 1016. Men jag ska fräscha upp mitt minne. Och i grunder har du en poäng. Jag tyckte/trodde det var en 1016 och utgick från det. Så möjligen kan ju precision ha en boett på 34 mm. Jag hade dessutom redan börjat fundera på storleksangivelserna och var allmänt misstänksam. Stämmer det verkligen att DJ är 35 mm?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nu var jag tvungen att kolla igen. Det där är väl en Explorer 1 som gavs ut i ganska få exemplar och som en billighetsvariant av 1016? Om jag kommer ihåg rätt utan att läsa på så är de just märkta med "PRECISION" på tavlans nedre del. Och om jag nu kommer ihåg rätt var det samma boett som 1016. Men jag ska fräscha upp mitt minne. Och i grunder har du en poäng. Jag tyckte/trodde det var en 1016 och utgick från det. Så möjligen kan ju precision ha en boett på 34 mm. Jag hade dessutom redan börjat fundera på storleksangivelserna och var allmänt misstänksam. Stämmer det verkligen att DJ är 35 mm?
Som jag skrev, det är typ en pimpad Air king. NiklasArvid har en. Bara de tidigaste DJs och de överpolerade är 35 mm. En millimeter kan man fela, men man borde känna till vad en DJ är kanske.

Men håller annars med dig att katalogen lämnar en del att önska...
 

Sond

Patek
Som jag skrev, det är typ en pimpad Air king. NiklasArvid har en. Bara de tidigaste DJs och de överpolerade är 35 mm. En millimeter kan man fela, men man borde känna till vad en DJ är kanske.

Men håller annars med dig att katalogen lämnar en del att önska...
Så det är en Air King boett alltså, inte en 1016 boett? Hos mig räcker inte minnet till. Jag hade för mig att det var annat urverk och annan tavla, men samma boett.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Så det är en Air King boett alltså, inte en 1016 boett? Hos mig räcker inte minnet till. Jag hade för mig att det var annat urverk och annan tavla, men samma boett.


Aurum har kollen,

det är en 34mm airking-boett, fanns märkta både "super precision" och "precision" tror jag, ej chronometercertade och billigare.

omöjliga att skilja från vanliga airkings annat än på tavlan (som är vanligt fejkad/redial) ;)

jag hade nog inte vågat köpa en senare än typ 67 som inte är gilt (där bokstäverna är "hål" i den svarta färgen, vilket är lite för svårt för redialers...?) annars riskerar man att gå på en nit...

 
Topp