• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Här är Prins-Daniels nya lyxklocka...

Donkii

Boushh
2-Faktor
Haha, svensk media..
http://www.expressen.se/dinapengar/klockrena-handleder-prins-daniel/


680@80.jpg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Inte för att vara petig, men visst ser det mer ut som en stål än vitguldsdaytona? Som inte betingar ett värde på 297 000 som artikeln säger. Att Johan T Lindwall ens står ut med sig själv.
Kan mycket väl vara vitguld. Svårt att säga något om den där bilden och den tavlan kan man få till vitguldare, jag har en likadan tavla på min guld-daytona trots att det egentligen är en "stål"-tavla. Sedan så bryr jag mig inte det minst om han kör stål eller guld men skulle det stå fel i Expressen så är det inte direkt första gången de för till det helt fel så jag skulle inte bli förvånad.
 
Ja? Det är ju avancerade grejer de där kronograferna, man måste ju lära sig att använda dem.

Jag har träffat människor som är otroligt intelligenta men valde en annan väg än vidare studier och träffat människor med avancerade masterexamen som är fullkomligt genomkorkade.
Utbildning är inte ett garanterande tecken på intelligens.
Prins Daniel är för övrigt en väldigt trevlig kille, skarp och omtänksam även det.

Kan medier sluta lipa om vad andra lägger sina pengar på.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Minns så väl när jag läste det inlägget första gången och nu när man är lite klockintresserad blir det ännu roligare :)

Min vän N talar fortfarande med undertryckt vrede i rösten om dagen då han insåg att ”kapitalismen kanske trots allt är ond”, efter att han blivit serverad en kopp kaffe av ”en barista med en Seamaster på handleden, och kaffet var äckligt!”.

Det är även min vän N som lärt mig den vitala livsläxan att ”aldrig, under några som helst omständigheter, lita helt och hållet på en person som vid något tillfälle i sitt liv haft 40 000 kronor disponibelt och valt att investera dem i en…Breitling”. (”Breitling” ska uttalas lite så att man liksom spottar fram B:et).

:D
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Minns så väl när jag läste det inlägget första gången och nu när man är lite klockintresserad blir det ännu roligare :)

Min vän N talar fortfarande med undertryckt vrede i rösten om dagen då han insåg att ”kapitalismen kanske trots allt är ond”, efter att han blivit serverad en kopp kaffe av ”en barista med en Seamaster på handleden, och kaffet var äckligt!”.

Det är även min vän N som lärt mig den vitala livsläxan att ”aldrig, under några som helst omständigheter, lita helt och hållet på en person som vid något tillfälle i sitt liv haft 40 000 kronor disponibelt och valt att investera dem i en…Breitling”. (”Breitling” ska uttalas lite så att man liksom spottar fram B:et).

:D
Precis! Skön kille! :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag har träffat människor som är otroligt intelligenta men valde en annan väg än vidare studier och träffat människor med avancerade masterexamen som är fullkomligt genomkorkade.
Utbildning är inte ett garanterande tecken på intelligens.
Prins Daniel är för övrigt en väldigt trevlig kille, skarp och omtänksam även det.

Kan medier sluta lipa om vad andra lägger sina pengar på.
Om det nu inte var alldeles uppenbart, vilket jag trodde, så var jag inte allvarlig. :bored:
 
Topp