• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Här kommer en klassiskt utformad tävling med utslagsmoment!

Ministern

Founder
2-Faktor
Förutsättningarna är följande:

Tre frågor som i största mån skall besvaras korrekt samt en utslagsfråga.

1. Vilken forumprofil servade och köpte balans till sin gamla Omega som vida översteg marknadsvärdet?

2. Vilken forumprofil började sin karriär med en beggad SMP för att kort efter dumpa och aldrig därefter köpa en igen?

3. Vilken forumprofil är lika passionerat förälskad i Omega som Yonsson är i Seiko?

Förklara med max 75 ord varför Omega kommer gå om Rolex och bli klocktillverkare nr 1!

Priset är denna av skinn otroligt väldoftande Omegaskål.

5B61C31A-945B-4D60-9793-378948A896E9-994-000001B1C1C10C42_zpsb8f0c83c.jpg


DD9A5AE5-5349-42F4-B88B-9B07188C99B2-994-000001B1A1987149_zps9f735ef1.jpg


8AAFDE4A-8988-4510-9B57-2AC24097E093-994-000001B18DE6BBA8_zps21ddef1c.jpg


Propagandaministern är enväldig domare och är öppen för påtryckningar.

Svar postas i tråden.

Sista dag för bidrag är 30 augusti kl 18:00.

Tack till Rob E för priset.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
1 JoberMan?
2 Låter som en riktigt korkad jäkel. Hugger till med Spencer
3 Undersköterskan

För att de under de senaste 50 åren tittat på Rolex och försökt lära sig hur man kränger lite för mycket. Nu lär de för all del aldrig passera Rolex men gott att de försöker.. Orkar inte tramsa mer så jag hoppas att jag är nära 75 ord nu. Eller jo, det gör jag visst det. Låt mig vinna den skumma skålen så auktionerar vi ut den på K&S och skänker pengarna till Barcancerfonden.
 

Ricrob

Patek
1. Spencer66
2. Spencer66
3. Spencer66

För att snart kommer den breda massan inse tjusningen med att äga en Limited Edition Omega, tänk "Kolla här, jag har kommit över nr 4672 av bara 5007 tillverkade, fett!" Och då förstår ni, kommer de ta över världen!
 

plattfot

Rolex
1. Vilken forumprofil servade och köpte balans till sin gamla Omega som vida översteg marknadsvärdet?
Spencer66 låter serva en släktklocka ?
2. Vilken forumprofil började sin karriär med en beggad SMP för att kort efter dumpa och aldrig därefter köpa en igen?
JacobZ ?
3. Vilken forumprofil är lika passionerat förälskad i Omega som Yonsson är i Seiko?
Undersköterskan

Omega kommer gå om Rolex och bli klocktillverkare nr 1 med hjälp av alla hipsters som idag bär 50-tals omegadressare.
De blir äldre, tjockar till sig, flyttar ut till radhus i förorten och för att passa in i radhuslängan köper en ny Aqua Terra.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
1. Spencer66
2. Porsan
3. Undersköterskan

Omega går om Rolex eftersom de köper tillbaka SMP Bond på begagnatmarknaden och på så sätt blir de helt plötsligt toksällsynta och tokvärdefulla
 

rzc

Omega
1. Spencer
2. Spencer
3. Undersköterskan

Hjärntvätt genom reklam, Omega har tillräckligt med resurser för att genomföra det.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
1. Spencer66
2. JakobZ
3. Undersköterskan

En vacker dag kommer Omega gå om Rolex pga att Omega inte enbart rider på gamla hästar. D.v.s. De jagar på bred front och visar prov på flexibilitet/anpassningsbarhet. "Survival of the fittest", vinner i längden. De kommer alltså till slut på ett sätt att dominera, först Indien och sen Kina, resten blir historia...
 

P-A

Sir Spamalot
1. Spencer66
2. Joberman
3. Jokkmokk

Kommer inte att hända... Det är nog inte svårare än så! :)
 

Camo00

Patek
1. Propagandaministern

2. Alla utom jag??

3. Ingen. yonsson känns inte passionerat förälskad i Seiko, snarare hans "specialintresse" :D

Motivering: När det kommer fram att den mystiska stiftelsen bakom Rolex består av gamla nazister som driver skutan med stulet guld så blir det skandal, tvångsförvaltning och Swatch Group köper resterna av Rolex och införlivar Rolexnamnet som en modelllinje i Omegas utbud... Inom en rätt snar framtid, säger ryktena...
 

Isodor

Audemars
1) Spencer
2) porsan
3) Jokkmokk

Omega kommer bli större än Rolex den dagen en oberoende urmakare öppnar baksidan och fastslår att utverket är så pass simpelt och fult att Theorema framstår som rena graalen.
All som köpt sin nya sub c för 65 000:- kommer storma ARN och kräva 1) pengar tillbaka 2) en ny PO i utbyte.



Risk för ban ? ;)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Vad gäller frågorna så ska jag inte låtsas om att jag har den blekaste, mer än att jag förstått att undersköterskan är något av en omegafilist.

Men att Omega kommer gå förbi Rolex som nummer ett är ju lika säkert som Amen i kyrkan. Jag menar, förr eller senare fryser helvetet till is, Fan går på torra land och Quod erat demonstrandum: Omega blir numero uno!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Rätt svar på de tre frågorna har redan nämnts:
1. Spencer66
2. JakobZ
3. Undersköterskan

Vad gäller utslagsfrågan så har Omega i största hemlighet signat Al Pacino, Robert Duvall, Diane Keaton, James Caan och Marlon Brandos ättlingar, inför lanseringen av en Gudfadern-klocka. I samband med lanseringen ändrar man också namnet till Omerta.

Målet är att skuffa undan såväl AP som Hublot och bli det största klockmärket i gangsterkretsar. Rykten gör gällande att man redan inlett förhandlingar med den sicilinska maffian, Camorran i Neapel och 'Ndranghetan i Kalabrien för rätten till limiterade versioner av den nya 65-millimeters Planet Ocean Bullit in The Head i roséguld.

Berlusconi sägs redan ha beställt ett specialgjort ex med en naken 14-åring ingraverad i boettlocket.

Kom ihåg om några år att ni läste detta först på klocksnack.se

JoberMan
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Rätt svar var:

1. Spencer66 som reparerade en gammal Omega Seamaster från 60-talet.
2. Joberman som köpte Spencers första finklocka (SMP) sålde den efter ett halvår och aldrig köpte en igen.
3. Undersköterskan, alla kommentarer överflödiga.

Detta innebär att ingen, jag REPETERAR ingen lyckades svara rätt på de tre frågorna. Dock lyckades några herrar få två futtiga rätt..

Dessa var Easy Rider, Plattfot, Gavve, David, rzc, The Argonaut, P-A samt Joberman.

Alla bidragen vad det gällde varför Omega skall gå om Rolex var bedrövliga. Dock var två av svaren på utslagsfrågan lite mindre bedrövliga och det var Gavves och Plattfots. Hur skall jag då lösa detta! Tänkte då köra lite Salomonisk rättvisa och dela skålen i två delar så att båda får njuta! Insåg att skinnet var lite för segt och beslutade att de kunde få var sin istället..

Så gratulerar Gavve och Plattfot!

Priserna upphämtas någonstans i city vid lämpligt tillfälle då Ministern är på pappaledighet.
 
(För den som saknar ministerns intellekt meddelas att Daniel Craig bär Rolex när han inte får duktigt betalt för att visa upp något sämre.)

Nja, jag vet inte det. Fick han verkligen pröjs för att gå runt med den här påsen på Londons gator ?

944967d1358888447-daniel-craigs-personal-watch-.jpg


Men visst, som man brukar säga; Bond var bättre förr. ;) Här är en nytagen bild på Pierce Brosnan som slappar på stranden.

wl8w0y.jpg


Vänligen
Forumets undersköterska
 
Topp