• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Här ser ni en man who's living on the edge!

Ministern

Founder
2-Faktor
På grön linje, originalet på handleden och kopian i kassaskåpet!

image.jpg
 

meo_swe

Audemars
Grön linje centralt mitt på dagen är väl en sak, testa blå... eller 'horror* pendeln! ;)
Vadå? Det är väl inget fel på orientexpressen? Åker där nästan dagligen.
Och en liten kul historia. En polare till mig vaknar upp vid rinkeby runt fyrasnåret på morgonen.. på väg tillbaka in till stan. Så han har alltså åkt till ändhållplatsen, och vänt, och vaknar upp med mobilen i handen och plånboken kvar. Så man ska inte tro alla historier!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Vadå? Det är väl inget fel på orientexpressen? Åker där nästan dagligen.
Och en liten kul historia. En polare till mig vaknar upp vid rinkeby runt fyrasnåret på morgonen.. på väg tillbaka in till stan. Så han har alltså åkt till ändhållplatsen, och vänt, och vaknar upp med mobilen i handen och plånboken kvar. Så man ska inte tro alla historier!
Jag bara skojjade. Jag kan själv färdas med min RO eller andra klockor i kollektiva sammanhang utan känna oro. Sedan kanske att jag inte flashar klockan beroende på tid och plats.
 

CLT

Rolex
Äääh lugn! I hässelby är det "guld" rollar och quartz hublots som gäller. Så med en PP kan du känns dig lugn. ;)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag har haft på mig två olika Tudor och en Rolex 5513 i en månad nu när jag vart runt i Burma, Laos och för tillfället Kambodja. Ingen som vet vad det är och att alla tre var för sig kostar ca 5-10 årslöner här. Men vet ingen och du inte drygar dig så är det inte någon fara. Tror inte gröna linjen har så mycket att hämta jämfört med en förort till Phnom Penh.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Stureplan är faktiskt Stockholms mest kriminella plats om man räknar våldsbrott (följt av Kungsgatan) så det är kanske där man borde ta fram kopian egentligen.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Haha fyfan va bra. Ryktet säger att Rob alltid skickar med en extra kopia till alla PP som är till för att användes istället för den riktiga.


Gäller detta endast PP?
Går det att köpa kopian separat? Eller måste man visa upp att man har "The real deal" för att få köpa kopian?

Samt:
Om jag redan har kopian, får jag köpa äkta varan? Eller är jag helt portad från att komma in i butiken för all tid?
 
Topp