• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Härlig historia, skön klocka & bra bilder

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jättefin klocka. Lite tråkigt att inte Tony och de andra hittar hit.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vilken skatt, saknas bara ett patinerat vridringsinlägg. Undra vad Tony betalade, för vi pratar om ett bra högt värde på denna med alla papper och i detta skick Per ?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vilken skatt, saknas bara ett patinerat vridringsinlägg. Undra vad Tony betalade, för vi pratar om ett bra högt värde på denna med alla papper och i detta skick Per ?
Vet inte om jag vill kommentera det öppet då jag inte vill lägga mig i andras affärer. Det är en värdefull klocka och han har uppenbarligen köpt den utan papper och box då det dök upp senare. Förhoppningsvis en bra affär för både köpare och säljare. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vet inte om jag vill kommentera det öppet då jag inte vill lägga mig i andras affärer. Det är en värdefull klocka och han har uppenbarligen köpt den utan papper och box då det dök upp senare. Förhoppningsvis en bra affär för både köpare och säljare. :)

Det tror jag säkert med, blir bara en udda sits om man länge spanat in något som med åren egentligen blir för värdefullt när det väl är dags för affär. Syftar mest på problematiken och inte på att Tony skulle gjort en fuling då han gett ett väldigt trevligt intryck. Att jag slängde in dig här var egentligen bara för att jag inte vet vad ett ur som detta är värt.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Det tror jag säkert med, blir bara en udda sits om man länge spanat in något som med åren egentligen blir för värdefullt när det väl är dags för affär. Syftar mest på problematiken och inte på att Tony skulle gjort en fuling då han gett ett väldigt trevligt intryck. Att jag slängde in dig här var egentligen bara för att jag inte vet vad ett ur som detta är värt. 80'? 100'? 150'?
Kostar snabbt över 20k usd att köpa motsvarande från en handlare. Denna är rare med double swiss i bra orört skick med fullset. Kan kosta väldigt mycket mer beroende på köpare och säljare..

Hur långt är ett snöre? Typ... :)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Kostar snabbt över 20k usd att köpa motsvarande från en handlare. Denna är rare med double swiss i bra orört skick med fullset. Kan kosta väldigt mycket mer beroende på köpare och säljare..

Hur långt är ett snöre? Typ... :)


Ursäkta min okunnighet i Rolexträsket här, men vad är en double swiss!
 
Jösses vilket fynd! frånsett vad han gett för den så är det ju coolt att saker poppar upp allteftersom och slutar som en fullset. Bra mycket roligare att köpa från ägaren med (enda dessutom!) än från en handlare :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ursäkta min okunnighet i Rolexträsket här, men vad är en double swiss!
1963 är ett väldigt speciellt år då Rolex inte riktigt vetat vad de gjorde. På både subbar och GMT:s så finns det minst tre, fyra olika konfigurationer. Olika underlines, swiss only, white swiss, double swiss etc. Varför vet ingen säkert men rimligtvis beroende på beroende på lysmassan (radium och sen tritium) iom man insåg att radium inte var lika festligt som man trott. 1964 kom SWISS-T<25 som definierar att strålningen är under 25 mCi.

Tonys är en double swiss som du tydligt ser här på hans bild.

image.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
1963 är ett väldigt speciellt år då Rolex inte riktigt vetat vad de gjorde. På både subbar och GMT:s så finns det minst tre, fyra olika konfigurationer. Olika underlines, swiss only, double swiss etc. Varför vet ingen säkert men rimligtvis beroende på beroende på lysmassan (radium och sen tritium) iom man insåg att radium inte var lika festligt som man trott. 1964 kom SWISS-T<25 som definierar att strålningen är under 25 mCi.

Tonys är en double swiss som du tydligt ser här på hans bild.

image.jpg


Tacka Per!

Då är jag med! Trodde att det var något med typsnittet!? Så man kan säga att det är en mycket tidig double swiss!?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Satan! Ball historia och oavsett pris så ett bra fynd. Charmen med papper, box, historian och en ägare.
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Vilken härlig historia! Sånt gör en glad att gubben sparat box och papper så länge :) För oss nördar är det ju självklart att spara dessa grejer, men för "vanligt" folk not so much.
 

paradis

Audemars
Vacker historia , ock fantastisk fin klocka ,som en Lotto vinst ,att hitta en sånt köp..........:)
 
Topp