• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hållare

rogart-63

Patek
Letar efter Verkhållare till en klocka .Var hittar man det . Vad kan det heta på bukten ? .Det jag söker är typ en bricka som är avfilad på ena sidan . Skulle faktiskt behöva ett par tre stycken när jag tänker efter .
 

rogart-63

Patek
Ingen som kan eller vet .En skruv är det med en bricka på som är fasad på ena sidan . När man skruvar den åt vänster så klämmer den fast verket mot boetten . Vet hur den ser ut och hur den funkar men vad heter den?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Söker också sådana... De som ser till att urverket inte skramlar runt inuti boetten. eller söker du bara brickorna?

Vad heter de där plast/metall-ringarna som ibland sitter runt urverket? skulle vilja ha ett par sådana...
 
C

China

Guest
Det mesta går att hitta på Ebay eller hos någon grossist. Sök efter; casing clamp, case clamp, movement clamp, för brickorna. Movement ring, movement holder, och movement wascher ring, för verkringar. Kärt barn har många namn.;)
 

rogart-63

Patek
Söker också sådana... De som ser till att urverket inte skramlar runt inuti boetten. eller söker du bara brickorna?

Vad heter de där plast/metall-ringarna som ibland sitter runt urverket? skulle vilja ha ett par sådana...

Precis .Skruven sitter ihop med brickan .Alternativt är det en avlång bricka och en skruv som spänner fast verk typ http://www.ebay.com/itm/Swiss-Movem...964?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4aca1f2e24. Plastringar har jag sett på ebay .Men det finns ju så många olika modeller . Brukar säljas i högvis
 
Topp