• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hållbarhet

johan.ee

Breitling
Är på gång att köpa en snygg klocka. Blev dock varnad på Kroons att de flesta är väldigt ömtåliga. Typ inte håller för golfspel. Jag vill ha en robust klocka. Vad rekommenderar forumet?
Johan


Skickas från min iPad via Tapatalk
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Denna borde ligga under diskussion. daviden
Det går fint att golfa med det mesta, men vill man slippa vara orolig så är det kvarts som gäller. Det finns massor skrivet om detta redan. Gör en sökning uppe till höger på golf.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Om den håller för krig, håller den för golf! Dessutom hur snygg som helst!
mcdautomaticnavyseals.jpg
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag tror de flesta välgjorda sportklockor håller för golf.
Spelar inte golf, kan inget om golf men det ser inte så våldsamt ut.
Omega gör ju en aqua terra som de döpt till golf, då borde man ju Kuba spela med den.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Lyssna på David. Kolla "athletes-bilderna". Där vill man ju vara med, eller hur? Och köper man bara en g-schock, så är det ju klart!

Annars är ett alternativt svar: köp något du tycker om, har råd med och framför allt har råd att serva och reparera.

För egen del spelar jag inte golf, men är tämligen aktiv - diversehandlare, skulle man kunna säga - i olika sporter. Allt som oftast sitter en Rolex på min handled... Eller mer praktiskt, en pulsklocka... Finns väl sådana golfvarianter...

Mvh A
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Det blir ett enormt tryck på klockan i en golfsving. Det räcker med en duff eller felträff så genererar det
i en extra tryck på klockan. Jag skulle nog använda en quartz till golfen!
 

johan.ee

Breitling
Tack för tips och kommentarer. Nu var golf mest ett exempel. Jag spelar inte golf. Viktigare är vattentäthet så jag kan ha klockan utan oro när jag seglar. Funderar på Omega med 8500 eller en Rolex sub. Som båda verkar passa.....


Skickas från min iPad via Tapatalk
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
En AP Chrono funkar att spela golf med :)
I alla fall enligt reklamen
audemars-piguet-nicolas-vanhootegem-1210926670.jpg


Köp en sport/dykare. Typ Omega PO eller dylikt. Det borde funka
 
  • Like
Reactions: ssl

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Det blir ett enormt tryck på klockan i en golfsving. Det räcker med en duff eller felträff så genererar det
i en extra tryck på klockan. Jag skulle nog använda en quartz till golfen!
Om det finns belägg för detta, så skulle det vara intressant med källan. Tycker faktiskt frågeställningen är intressant på riktigt. Jag skulle gärna vilja veta vilken/vilka automatare som är mest stryktåliga/stötsäkra? Finns det någon automatisk klocka som utger sig för att vara extremt tålig? Tänker spontant på Certina DS t.ex. Finns det något som styrker era förslag ovan? Tänker t.ex. på Breitling superocean m.fl.

mvh
theargonaut
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Har en PO 8500, gör verkligen allt med den. Det är en beater för mig, tål allt jag hittills gått igenom. En del repor trots bara 2 månader tillsammans, precis så det ska vara. Vi har många äventyr framför oss..
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tryck? Hur tänker du nu?

Har ingen som helst belägg för att detta stämmer! Har dock själv spelat för länge sedan och eftersom
jag endast nådde upp till 18 i hcp så har jag erfarenhet att det blir påfrestningar när man träffar fel!:)
Proffsspelare har ju nästan inga felslag och det blir ett jämnare stöt till klockan!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
David!

Jag är en kass golfare med Vostokklocka på armen. Det spelar ingen roll om det är en stöt eller tryck!:)
 

Sputniq

Panerai
AP Bumblebee har setts på professionella tennistävlingar så det är nog ett säkert och lite udda kort.

Annars om du vill ha en snygg, vatten-, stöt- samt reptålig klocka skulle jag rekommendera Bremont Supermarine 500 :)

image.jpg


Bilden är oblygt snodd från nätet. Går ej att känna på i någon butik i Sverige, men har du vägarna förbi London har dom sin flaggskeppsbutik där om jag inte minns fel. Bremont har även andra mycket gedigna klockor som är värda att spana in.
 

Kairo

Panerai
Satsa hårt nog på golfen så får du snart spons från Rolex eller AP, och du kan skratta åt att du ens tänkte hållbarhetstanken när klockmärkena står på knäna och ber dig bära deras märke, eller vill pracka på dig senaste versionen av någon modell. ;)
 
Topp