• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hårdrocksklockor

xevz

Omega
Om jag säger "hårdrock" eller "metal", vad för klockor dyker upp i era huvuden?

Det är ju alltid kul att drömma och jag råkar ha en bror som är musiker och spelar primärt (black) metal, så det det är väl klart att man funderar på vad som skulle kunna tänkas matcha hans handled. :)

Nog för att man kan tänka sig guld-Rolex á la Malmsteen, men är det egentligen så mycket hårdrock?
För egen del skulle jag säga någon Panerai Luminor på brun läderrem.

Panerai-Luminor-Marina-PAM422-PAM-422-PAM00422.jpeg
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Inget säger hårdrock lika tydligt som skinnväst, liten ölmage, taskig attityd och en midas helst med trasigt urverk. Alltid är klockan kvart i tolv...
 

V

Cartier
Bell & Ross...och beroende hur bra det går så kan man blinga med diamanter eller köra en tourbillion.

image.jpg
image.jpg
 

UNO

Panerai
Johnny Winter hade en svart Swatch i en av de sista intervjuerna.
Vit tavla och svarta visare.

Rock and Roll, Hoochie Koo om någon.

En av gubbarna i KISS gillar ju klockor och ville köpa svenske Markos Camel-klocka en gång.

Någon bild på Lemmy med klocka har jag inte sett och i o m det så är väl klockor och hårdrock ingen kombo.
 

Peddjy

Cartier
Nä alltså tyvärr, black metal och klockor blir inte bra. Tänk om någon ur Immortal, Mayhem, Burzum, Dissection eller Dark Funeral etc. Skulle bära en en klocka?? Passar inte direkt deras image.. Men däremot en hårdrocksklocka som tex Steven Tyler bär. Det funkar!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
En vän till mig som spelar i ett rockband (psych rock eller något) vill ha en dressare med månfas. Annars är det ingen i hans band som kör klocka, däremot en jävla massa armband.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Nä alltså tyvärr, black metal och klockor blir inte bra. Tänk om någon ur Immortal, Mayhem, Burzum, Dissection eller Dark Funeral etc. Skulle bära en en klocka?? Passar inte direkt deras image.. Men däremot en hårdrocksklocka som tex Steven Tyler bär. Det funkar!
Så länge de avstår från att prata norska är nog deras image säker.
 

xevz

Omega
Nä alltså tyvärr, black metal och klockor blir inte bra. Tänk om någon ur Immortal, Mayhem, Burzum, Dissection eller Dark Funeral etc. Skulle bära en en klocka?? Passar inte direkt deras image.. Men däremot en hårdrocksklocka som tex Steven Tyler bär. Det funkar!
Någon måste ju vara trendsättare. ;)
Sen är det väl skillnad på scenkläder och vardagligt bruk.

Also, jag tycker minsann att det ser ut som en klocka på Jons handled här? ;)
hqdefault.jpg
 

Icaras

Rolex
Nä alltså tyvärr, black metal och klockor blir inte bra. Tänk om någon ur Immortal, Mayhem, Burzum, Dissection eller Dark Funeral etc. Skulle bära en en klocka?? Passar inte direkt deras image.. Men däremot en hårdrocksklocka som tex Steven Tyler bär. Det funkar!
Precis, det fanns inga armbandsur på medeltiden ;)
 
Topp