• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hårstrå på urtavla

Hej!
Har precis köpt en ny klocka nämligen en Seiko PADI. La märke till ett litet hårstrå inne i klockan på sekundvisaren.
Vet inte om det är jag som är petig men stör mig en del på det.
Köpte klockan via internet så har ingen lust att ta snacket med dem utan tänkte gå förbi stans AD.

Vet ni ungefär vad det skulle kosta att snabbt plocka bort glaset och ta bort hårstråt?

Tacksam för svar!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Premium ;)

Nä, men, jag hade stört mig på det. Skicka en bild till den du köpte den utav, kanske kan få någon slant?
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Petig?!
Jag hade aldrig accepterat ett föcking hårstrå på tavlan!! Oavsett prisklass!!
Absolut att det kanske blir jobbigar att dra det hela om man köpt det via internet med en AD borde inte ta en så stor peng förnyat fixa det tycker jag:) lycka till!
 

Elvis82

Cartier
2-Faktor
Hej!
Har precis köpt en ny klocka nämligen en Seiko PADI. La märke till ett litet hårstrå inne i klockan på sekundvisaren.
Vet inte om det är jag som är petig men stör mig en del på det.
Köpte klockan via internet så har ingen lust att ta snacket med dem utan tänkte gå förbi stans AD.

Vet ni ungefär vad det skulle kosta att snabbt plocka bort glaset och ta bort hårstråt?

Tacksam för svar!

Är inte klockan under garanti? Borde vara gratis...
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Jag hade ett dammkorn under glaset på min nya Tudor.
Det sågs bara under vissa ljusförhållande men det räckte för att jag skulle irritera mig på det.
Tror jag betala 250:- på Bergströms om jag inte minns fel.

Jag kunde även skickat iväg den på garantin men då hade jag varit utan den x antal veckor så tyckte det var värt 250:- för att få det åtgärdat på nån timme
 
Jag hade ett dammkorn under glaset på min nya Tudor.
Det sågs bara under vissa ljusförhållande men det räckte för att jag skulle irritera mig på det.
Tror jag betala 250:- på Bergströms om jag inte minns fel.

Jag kunde även skickat iväg den på garantin men då hade jag varit utan den x antal veckor så tyckte det var värt 250:- för att få det åtgärdat på nån timme
Är det "bara" 250kr (ändå rimligt pris) tycker jag att det är mer värt än att strula som du säger.
 

noeLLY

Cartier
Typ sådär? :D
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    63.7 KB · Visningar: 131
Topp