• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hårt eller löst...

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Har alltid undrat hur man vill ha sitt band/länk sittandes på handleden. Ofta kör jag stål sommar och läder vinter. Känner att det är största vikt att det går att lägga in pekfingret mellan läder och handled. Ibland ett hål till, för rätta hänget. Gäller väl stål också fast + 2mm till. Oerhört viktigt att fundera på sådana här saker...:)
Vad tycker ni?
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Jag brukar oftast ha länken/bandet mer löst att jag kan ha ett lillfinger mellan handleden och viklåset.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Om man säger såhär, den sitter för hårt om man kan avgöra på märken i huden om det är en oyster eller jubileelänk! Lillfingret är ju bra
 

Snårtas

Rolex
Får gärna vara lite utrymme oavsett läder eller länk. Jag får lite klaustrofobi när det är för tajt...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Mr.Chang

Audemars
Ganska så löst från början på dagen,man svullnar upp ju varmare man blir då sitter länk och läder bra sedan.Det funkar för mig!;)
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Bilhandlarstajl är det som gäller!

Inga kommentarer :D
356975d1291301637-wearing-rolex-loose-nicky3.jpg
 
Topp