• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Höger eller vänster?

V

Viggen

Guest
Nej nej, inte din politiska position utan om du bär klockan på höger eller vänster handled? :D

Jag själv bär klockor på min högra handled, trots att jag är högerhänt. Brukar ofta förfåna urmakare. Am i wierd? ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är vänsterhänt och har klockan på höger. Enda nackdelen är att man på de flesta klockor inte kan vrida kronan och ställa in tiden när klockan är på armen, men har man håriga armar, vilket jag har, så vill man ändå ta av klockan först.
 
V

Viggen

Guest
Aurum skrev:
Om man varken är vänsterhänt eller stekare förstår jag inte varför man har den på höger?

Bra fråga!

Själv tycker jag bara att det känns bättre när klockan sitter där. Någon stekare är jag knappast, eftersom oavsett klockmärke så sitter den alltid på min högra handled. (Och nej, jag äger ingen Invicta). ;)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Vänster. Min högst personliga åsikt är att de som har den på höger helt enkelt vill spela allan och vara lite häftiga. :roll: :D
 
V

Viggen

Guest
Fryken skrev:
Vänster. Min högst personliga åsikt är att de som har den på höger helt enkelt vill spela allan och vara lite häftiga. :roll: :D

Lite häftigt kan jag nog hålla med om. Klockan får kompensera lite åt min 58 kilo tunga kropp. :mrgreen:
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Självklart vänster om man inte ska luncha med ngn klocknö.. Klockintresserad då kan det bli både och..
 
V

Viggen

Guest
Visste inte att detta var ett så känsligt ämne. Dock måste jag säga att man kan inte döma en person pga villken handled man bär klockan på. Det vore en väldigt ytligt inställning till något som mest handlar om en personlig känsla. :)
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Höger eller vänster?

Nästan alltid vänster. Höger om jag är mkt svettig om vänster handled eller om jag har en mycket tung klocka på för stor länk så att kronan skär in i vänsterhanden...
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Den sitter alltid på höger arm. På vänster hand sitter en vigselring i guld och jag gillar inte riktigt kontrasten mellan ringen och stålklockan. Om jag bär en guldklocka hamnar den oftast på vänster arm - matchar bra med ringen.

Det här är en av anledningarna till att jag hela tiden är på jakt efter efter en beater-guldklocka så att jag kan foga in mig i ledet och börja bära klockan traditionsenligt på vänster arm.

Henrik
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Vänstern!

Däremot så har det hänt att jag av olika anledningar har haft två klockor på mig den här månaden så då måste man ju ha en på högern :D
 

Sten

Cartier
Naturligt är väl att man har klockan på den handled som INTE används vid toalettbesök? Eller är det bara jag som tänker så?? :shock:
 

Johan M

Cartier
Har klockan på vänster arm och är vänsterhänt. Dock utför jag de flesta aktiviteter med höger hand, t ex aktiviteter vid toalettbesök. Jag skriver och borstar tänderna med vänster hand men inte mycket mer.
 
Topp