• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Högerhänt Rolex?

keroro

Rolex
2-Faktor
Browsar lite på uretvintage och stötte på denna...

1250_001_front.jpg

Har aldrig sett en Rolex med kronan på vänster sida. Speciell modell för högerhänta eller har man vänt urtavlan?
 

F-L-P

Panerai
Intressant! Som en Panerai destro. Är det en wanna be eller tvärtom?
ImageUploadedByTapatalk1431207286.403653.jpg

Eller en ploprof... Eller sinn ezm 3. Eller några varianter av ss landsort. Vet inte om det egentligen är intressant vilka dom var först då det inte är någon innovation utan bara en annan preferens. Men den där är väl moddad så den är det inte iaf.
 

poormans

Rolex
har skrivit det förut, Rolex har gjort destroklockor som special orders åt tex dykare bla seadwellers (som J.D. hade) men då har klockorna hela serie nr i boettlocket och hade även viss proveniens ifrån både dykaren som fått den samt ifrån rolex
tvivlar på att det går att få något sådant på den berörda klockan

cheers
christian
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
image.jpg


Jag gjorde "leftie" av min jump hour då jag fixade till den, bara för att göra den ännu knasigare. Rätt skönt faktiskt, och med en automat behöver man ju inte vara där och pilla...
 
Topp