• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HögerKlubben. Vilka är medlem?

P

Philippe Stern

Guest
Körde höger som barn. När jag blev vuxen bytte jag. Kändes sjukt obekvämt ett par dagar. Sen ok. Skulle kännas sjukt obekvämt att ha den på höger igen. Höger är för barn. Väx upp! Byt arm.
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Jag har länge kört klockan på höger hand trots att jag är högerhänt. Det har jag gjort mycket beroende på att jag stört mig rejält på krocken mellan stålet i klockan och guldet i vigselringen. Då separerade jag de båda metallerna genom att köra en på vardera hand. Så för en månad sedan fick jag lite utslag på högerarmen efter att ha burit min U1 med läderband lite för tajt, lite för länge. Huden blev helt enkelt irriterad och då fick jag skifta till vänster. Har nu kört vänster sedan dess och tycker det går förvånansvärt bra. Det finns något läckert över det sätt på vilket klockan ter sig när man har den på vänster hand. Som om den är designad för att sitta just där. Någon slags balans som är rätt trevlig.

/Henrik
 

sweedee

Cartier
Den största enskilda anledningen till att jag flippade Ploppen. :arghh:
oksOeHr.jpg

Såg inte överdrivet trevligt ut :D
 

Oli

Omega
2-Faktor
Testade att ha klockan på högern i morse...bytte tillbaka till vänstern efter 15 sekunder :p
Provade precis samma sak, tror inte ens jag klarade 15 sekunder dock. Efter att under 23 års tid ha klockan på vänster arm så kändes det väldigt konstigt, kändes inte naturligt för högerarmen att vinkla klockan rätt för att se tiden ordentligt.
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Provade precis samma sak, tror inte ens jag klarade 15 sekunder dock. Efter att under 23 års tid ha klockan på vänster arm så kändes det väldigt konstigt, kändes inte naturligt för högerarmen att vinkla klockan rätt för att se tiden ordentligt.

Precis! Blev en onaturlig rörelse som du säger. Sen kändes det som att man skulle slå i den i allt från bord till väggar.
 

Tarkovski

Omega
Jag kör höger på grund av min vänsterhänthet. Får se om det blir wristshot nu när jag väntar på min nästa klocka.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Om jag någon dag skaffar mig en plop eller pannerai destro så lovar jag att ha den på höger arm, just like intended..
 

notnA

Omega
Jag kör också höger, är extremt vänsterhänt så jag skulle inte ens kunna knäppa spännet med högerhanden.
 

trumpetera

Panerai
Ofrivilligt,
feb2e4d0fa3454874198f2318989f57c.jpg

Eftersom jag lyckades klippa av mig vänstertummen i altandörren i söndags, så stumpen är inpackad i detta:
e0613b191acbef94f07d8fcc7e8df093.jpg


Dörrjäveln blåste igen över handen. Känner mig litet dum...
 

Dr Stein

Cartier
Jag körde vänster i många år, eftersom det är det man jag lärt mig att man ska göra. Efter att jag testade byta till höger i några dagar för att jämna ut klockbrännan var jag dock fast i högerklubben i många år. Lite störigt när folk kommenterar, eftersom det inte existerar någon regel som säger att man måste ha klockan på vänster. Numera byter jag lite fram och tillbaka. Helt klart bekvämast på höger, men på vänster får jag se, känna och njuta mer av min klocka, då jag är vänsterhänt.
 

Riccie

Cartier
2-Faktor
Är vänster hänt eller tve hänt, kör på vänster hand dock utan att veta varför, höger funkar lika bra.Med stor krona är det till o med bättre tror jag.
 

_robban

Cartier
2-Faktor
Kör klockan på höger jag med, började min klockbana vid 6 års ålder med klockan på vänster och bytte sen till höger - lite tvärt om vad många andra gjort om jag förstått det hela.

04112014.jpg


Är högerhänt men kör autocad, datormus jobb osv med vänster lika bra som höger hand.
 
Kör på höger, farsan hade alltid det så då bara blev det så, brorsan är likadan och ungarna verkat ta efter mig ......
Good or bad, men läste någon artikel om att större delen av medlemarna i de Europeiska kungahusen har klockan på högern men det är väll samma fenomen där?
 

Eddsan

Breitling
2-Faktor
Har själv alltid klockan på vänster, mest för att det är enklare att ställa in tid och dra upp manuella klockor utan att behöva ta av dem. Tror inte att jag hade slagit i klockan mer om den satt på höger.

Min syster har däremot alltid klockan på höger, och då är hon högerhänt och har gärna större klockor.

Aldrig funderat över fenomenet tidigare.
 

sweedee

Cartier
Börjat glo på "The Americans" och mitt undermedvetna reagerade direkt på att herr Philip har klockan höger aka "the right" handled hehe.

the-americans-3-10-philip-and-elizabeth-copy.jpg
 
Topp