• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Högkvalitativ RFID-blockerande plånbok?

Min gamla plånbok håller inte fast korten längre så det är dags för ny och vill passa på att skaffa en med RFID-block.

Är ute efter något som håller länge och ser bra ut, helst mörkbrunt skinn.
Jag har absolut behov av tre kort + körkort samt några sedlar. Resten kan jag bortrationalisera.

Måste gå att beställa från Europa.

Vad har ni för råd?
 

Writer136

Panerai
Det finns ju såna kort som du lägger bland dina kort som blockerar sånt.
Jag fick ett fint från g-shock :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag har en korthållare från Secrid, förmodligen ett av mina bästa köp någonsin. Det finns lite olika modeller men alla bygger på deras patenterade quick access-teknik som är otroligt smidig och innebär att det finns en liten spak i nederkant som man snärtar till och så trycks korten ut.

Det är lite svårt att förklara men kika på hemsidan eller sök på Youtube om ni är nyfikna. Innan köp var jag lite skeptisk till spakens hållbarhet men den är som ny ett år senare och man får tre års garanti om jag inte minns fel.

dacb0e0.gif


https://secrid.com/en-global/
 

Bilagor

  • dacb0e0.gif
    dacb0e0.gif
    1.7 MB · Visningar: 2

Monk

Panerai
2-Faktor
Jag har en korthållare från Secrid, förmodligen ett av mina bästa köp någonsin. Det finns lite olika modeller men alla bygger på deras patenterade quick access-teknik som är otroligt smidig och innebär att det finns en liten spak i nederkant som man snärtar till och så trycks korten ut.

Det är lite svårt att förklara men kika på hemsidan eller sök på Youtube om ni är nyfikna. Innan köp var jag lite skeptisk till spakens hållbarhet men den är som ny ett år senare och man får tre års garanti om jag inte minns fel.

dacb0e0.gif


https://secrid.com/en-global/
De är riktigt bra. Jag har haft min Secrid i många år och aldrig haft några problem. Lädret börjar nu bli snyggt slitet.
 

Rixard

Cartier
Är RFID verkligen ett så stort problem att man behöver en rfid-blockerande plånbok? Hur vanligt är det att någon stjäl kortuppgifter via rfid?
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Jag har en korthållare från Secrid, förmodligen ett av mina bästa köp någonsin. Det finns lite olika modeller men alla bygger på deras patenterade quick access-teknik som är otroligt smidig och innebär att det finns en liten spak i nederkant som man snärtar till och så trycks korten ut.

Det är lite svårt att förklara men kika på hemsidan eller sök på Youtube om ni är nyfikna. Innan köp var jag lite skeptisk till spakens hållbarhet men den är som ny ett år senare och man får tre års garanti om jag inte minns fel.

dacb0e0.gif


https://secrid.com/en-global/
Kommer sannolikt aldrig skaffa någon annan typ av plånbok/korthållare. Grymt och vilken kvalité.
 
Är RFID verkligen ett så stort problem att man behöver en rfid-blockerande plånbok? Hur vanligt är det att någon stjäl kortuppgifter via rfid?
För min del var det mest att den gamla plånboken blivit utsliten och när jag bytte kunde jag lika gärna skaffa med RFID-block.
Jag vet inte hur stor risken är att bli av med kortuppgifter men med en enkel läsare kan folk dra småsummor utan att du vet om om du har den funktionen på kortet.
 

Rixard

Cartier
Korten är krypterade, så kortuppgifterna kan man inte stjäla, men man skulle kunna göra ett köp på 200kr.
Jag är med på att man kan men är det något man bör vara orolig över? Finns det ligor som stjäl pengar på detta sättet eller är det bara skrämselpropaganda för att sälja dyra plånböcker?
 

Npl

Omega
2-Faktor
Rättar in mig i ledet. Secrid is the shit! Är inne på min andra, köpte inte en ny för att den gamla var sliten efter flera års användande utan för att jag behövde utöka kortsparken.

Kommer nog aldrig köpa något annat.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Jag är med på att man kan men är det något man bör vara orolig över? Finns det ligor som stjäl pengar på detta sättet eller är det bara skrämselpropaganda för att sälja dyra plånböcker?

För mig är det ungefär som att sätta en tejpbit över kameran på din laptop - det kanske inte bidrar till så mycket extra säkerhet (om hackarna kommer åt din kamera så har du redan större problem), men det är en signal till mig själv att ta säkerhet på allvar.
 
Topp