• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Höll på att stryka med...

cab

Audemars
2-Faktor
Har hänt ett par gånger när jag är extremt trött på morgonen. En obehaglig känsla infinner sig första gången man ska kolla in klockan och märker den är borta :)

Samma känsla kan infinna sig på bakfyllan. Ingen klocka på handleden och vet inte vart man la den =)
 

MBx

Cartier
Har aldrig lämnat hemmet utan klocka om det inte varit avsiktligt.:)

Men man ska vara ödmjuk.:) De finns de som gjort det och de som ännu inte gjort det.;)
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Har själv vänt flera gånger, sprungit hem på fikat, kommit till botten plan med hissen bara för att åka upp igen också vidare.. Ångest är ett ord som inte riktigt täcker det som upplevs.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Kom att tänka på den gången jag glömde ta på mig en klocka på morgonen och när jag väl upptäckte det så trodde jag först att jag hade tappat den :facepalm: Var några svettiga sekunder innan jag insåg att jag inte hade haft någon med mig hemifrån.
 

mattande

Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!
känner igen det där.. Skulle iväg på fest och och taxin väntade, skitstressad. kommer in till stan och inser att jag glömt klockan.. Jag kunde inte tänka på annat under kvällen..
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Har hänt ett par gånger när jag är extremt trött på morgonen. En obehaglig känsla infinner sig första gången man ska kolla in klockan och märker den är borta :)

Samma känsla kan infinna sig på bakfyllan. Ingen klocka på handleden och vet inte vart man la den =)

När jag köpte min första "riktiga" klocka var jag oerhört rädd om den och en fylleincident uppstod i sommarhuset. Jag vaknade utan klockan helt enkelt, minneslucka och en jävla ångest. Letade i en evighet(läs två minuter) och hittar sedan klockan fint i boxen, inlindad i en t-shirt dessutom i garderoben.
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Höll på att göra samma sak häromdagen, märkte det när jag skulle låsa dörren. Bra vana att alltid låsa med vänsterhanden :)
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
KLocksnack funkar bättre än
image.jpg

Du är förlåten:)
 

Hugii

Audemars
har hänt mig oxå.. men en tanke slog mig nu. Man kanske ska förvara klockan i jackfickan så man inte missar den, eller ha den som nyckelring när man kommer hem :banghead:.

Rolle som nyckelring sitter fint :angel:
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Vanlig dag, gick upp tidigt för att gå till plugget...

Hehe, efter typ fem minuters promenix, halvvägs till tunnelbanan, slår det mig att jag har glömt att sätta på mig klockan... Stannar till ett par sekunder... Det regnar, är redan lite sen till skolan... Tänker lite till... Nä men det får vara idag, jag ska ändå bara vara i skolan ett par timmar.
Känner igen det där. Hände mig en ruggig dag i oktober 1978, men jag hann inte tillbaka hem för att hämta klockan. Jobbig dag, blev det...
 
  • Like
Reactions: ZQT
Topp