• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hör ni ert urverk?

Obeedoobe

Friends of KS
Det bästa med mekaniska klockor är det härliga tickandet. Finns inget mer rogivande än att vrida upp samtliga klockor man har i lådan för sedan köra ner huvudet och bara njuta!

Mvh
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
AP 2121 i tunn boett, berylliumringen på rotorn svischar över rubinrullarna mycket ljudligt, klart enerverande och en dealbreaker... :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Har haft en Omega De Ville med ETA2895 och den kunde man höra på flera meters avstånd. Men av övriga klockor som jag har eller har haft så hörs de bara om man håller de relativt nära örat.
 

Jibe

Cartier
Min Vantage med valjoux 7733 låter så pass mycket att jag inte kan sova med den liggandes på nattduksbordet, måste läggas under en hög kläder för att få någon ro. Dykan-Seikon är betydligt tystare.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Omega cal 1120 vaggar en sakta till sömns när den ligger nära örat på kudden. Tickitickiticki zzzZzzZZZzz:D
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Min Vantage med valjoux 7733 låter så pass mycket att jag inte kan sova med den liggandes på nattduksbordet, måste läggas under en hög kläder för att få någon ro. Dykan-Seikon är betydligt tystare.


Erkänn att det är lite rogivande, som att bli vaggad till sömns :D
 

Rivalen

Rolex
2824an hörs genom kudden liksom cal 59 och 7750n. Skönaste klockljudet just nu är när jag varje morgon drar upp min Cal59 samtidigt som jag håller den mot örat - riktigt gött ljud. 2824 är en tråkmåns att dra upp i jämförelse. Inte lika distinkt, man skulle spela in och göra ljudfil.
 

Bolio

Panerai
Jag köpte ju en Rolex som första riktiga ur och hamnade i en tro att alla ur i en viss pris klass skulle låta eller rättare sagt inte låta likadant vilket inte var fallet. Jag personligen gillar när det är tyst så de flesta nyare Rolex som jag haft fyller det kravet samt Omega med 8500 och 9300 likaså.
Jag hoppas verkligen att mina två nästa nytillskott också kommer att ha en lägre profil vad det gäller ljud och rörelse fast de varken är Rolex eller Omega. Möjligen tänker jag helt fel då man kan läsa ovan att många verkligen uppskattar när deras kära ägodelar pratar lite med dess ägare.
Blir lite som min far sa i stugan i skärgårn " man sakna int syrsa så länge man hör dom " jag kanske måste tänka om :rolleyes: och uppskatta lite snack så länge jag faktiskt kan höra det, men där går gränsen för om armen ska vobbla när den laddar upp sig då blir det inge köp:depressed: .
 
Topp