• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hörlurar.

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Behöver input gällande köp av nya hörlurar. Blir tokig på de jag har nu..
A-jays 4, riktigt skrot på flera sett.

Kriterierna för mig är att de inte ska vara in-ear, vara bekväma (lyssnar ca 5 timmar per dag), leverera schysst ljud, stänga ute så mycket ljud som möjligt så de passar att resa med, kosta max 3500 spänn och funka att bära utomhus utan att se ut som ett ufo!

Är verkligen inte insatt i ämnet men någon av er är det kanske, är bara ute efter ett par bra lurar jag kan leva med några år.

Hittills har jag kikat på Bang Olufsens nya lur H6 och B&Ws P5. Vad tror ni om dessa?
BO lurarna var sjukt snygga men kändes spontant lite överprissatta och förvaringspåsen som följer med lurarna var mer en dammtrasa än skydd.

Kom igen nu glada amatörer och audiofiler, led mig till det sköna ljudet och gör det lite mer tillfredställande för mig att jobba.
 

Josa

Omega
2-Faktor
Sitter själv med B&W P5 på mig just nu.
Flyger mycket i jobbet, och de tar bort bakgrundsljudet på flygplan (inklusive ev skrikande barn) men släpper fortfarande igenom en viss del tal. Gillar inte Bose variant med total tystnad.
Sköna att ha på en längre tid, första dagarna känns det lite i ovansidan av örat då de trycker emot. De har ju noisecancelling som en "bieffekt" av hur de sitter mot örat. Har haft mina i knappt 10 månader, använder dem dagligen mån -fre, grym kvalitet.
Sjukt bra ljud, bekväma och snygga är min åsikt. Rekommenderas varmt!
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Sitter själv med B&W P5 på mig just nu.
Flyger mycket i jobbet, och de tar bort bakgrundsljudet på flygplan (inklusive ev skrikande barn) men släpper fortfarande igenom en viss del tal. Gillar inte Bose variant med total tystnad.
Sköna att ha på en längre tid, första dagarna känns det lite i ovansidan av örat då de trycker emot. De har ju noisecancelling som en "bieffekt" av hur de sitter mot örat. Har haft mina i knappt 10 månader, använder dem dagligen mån -fre, grym kvalitet.
Sjukt bra ljud, bekväma och snygga är min åsikt. Rekommenderas varmt!
Tycker de ser väldigt välbyggda ut också vilket är ett stort plus för mig. Designes med själva kåpan ser ju iaf ut att läcka väldigt mycket ljud så det var ju bra att du sa motsattsen där då. Känns inte som att det är värt en tuss extra för BO.
 

David

Bödeln
Jag slösade massvis med pengar på lurar från Sony, Sennheiser och andra innan jag hittade ett par jag trivdes med.

Till slut fastnade jag för Bose QC 2, som jag sedan dess har jag uppgraderat till QC 15.

000000000000060935_fp.jpg


http://www.bose.se/SE/sv/home-and-p...eadsets/acoustic-noise-cancelling-headphones/

Fördelar är schysst ljud och fantastisk reducering av transportbuller. Nackdelar är att de är något busiga, kan ge en viss känsla av "övertryck" i huvudet och att de inte går att använda när batterierna är slut. Jag har alltid ett par in-ear med i fodralet att växla till vid behov.
 

Camo00

Patek
Jag vill påstå att Sennheiser HD439 uppfyller alla Dina kriterier till lägsta möjliga pris! Sinnessjukt bekväma, läcker noll och låter betydligt dyrare. Utbytbar sladd som bonus. Enda nackdelen är att de känns lite plastiga/sladdriga, men både min egen erfarenhet och betyg på nätet säger att kvaliteten är mycket god...

Finns för 690:- i flera webbutiker, och de levererar som många lurar över 2k!!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=995578
 

M021

Rolex
2-Faktor
Köpte precis ett par B&W P3, lillebrorsan till nämnda P5, gillade den lite nättare designen, funkar att flyga med, inte för stora så de går att sova med utan att det känns som att du har ett tefat på huvudet, dom är ej slutna som du säkert vet men skärmar av tillräckligt för att kunna sova, gillar själv inte total tystnad. Även fullt kompatibla med headset där även extra kabel och resebox medföljer, riktigt nöjd!

maX6WAW.jpg
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Jag vill påstå att Sennheiser HD439 uppfyller alla Dina kriterier till lägsta möjliga pris! Sinnessjukt bekväma, läcker noll och låter betydligt dyrare. Utbytbar sladd som bonus. Enda nackdelen är att de känns lite plastiga/sladdriga, men både min egen erfarenhet och betyg på nätet säger att kvaliteten är mycket god...

Finns för 690:- i flera webbutiker, och de levererar som många lurar över 2k!!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=995578
Hade ju vart något men de var verkligen fula och plastiga.. riktiga ufolurar. Skulle funka hemma men inget jag tar med ut,
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Köpte precis ett par B&W P3, lillebrorsan till nämnda P5, gillade den lite nättare designen, funkar att flyga med, inte för stora så de går att sova med utan att det känns som att du har ett tefat på huvudet, dom är ej slutna som du säkert vet men skärmar av tillräckligt för att kunna sova, gillar själv inte total tystnad. Även fullt kompatibla med headset där även extra kabel och resebox medföljer, riktigt nöjd!

maX6WAW.jpg
Gillar designen på de där. Ser väldigt påkostade ut. Får nog ta och prova p3 och p5 och känna vilken som känns bäst
 

OBRKV

Cartier
Apples hörlurar är ju faktiskt inte okej...

Kör själv Harman Kardons in-ear som heter AE. Har även testat deras OnEar-lurar som var väldigt trevliga, både ljud och design. Finns i tre modeller, Bluetooth, Noice-cancelling eller "vanliga".
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Är på jakt efter ett par schyssta lurar så jag bumpar upp den här rackaren.
Förutom lurar, hur mycket vinner man på att skada en hörlursstärkare/DAC? Lyssnar främst via telefon/laptop

(@Denke @Spencer66 @daviden flyttar ni tråden till lifestyle)
 
D

Deleted member 5780

Guest
Är på jakt efter ett par schyssta lurar så jag bumpar upp den här rackaren.
Förutom lurar, hur mycket vinner man på att skada en hörlursstärkare/DAC? Lyssnar främst via telefon/laptop

(@Denke @Spencer66 @daviden flyttar ni tråden till lifestyle)
In-ear? Portabla? ANC? Budget?
Jag kör B&W P7 på kontoret och långresa, Sennheiser in-ear på gående fot el flyg, och har precis beställt B&W P9 till hemmet.
Bose hade jag bara köpt med ANC och för flyget.
Hörlursförstärkare och/eller DAC behöver du bara om du har tillräckligt bra lurar och källa. Lättdrivna lurar i 1000-klassen med Spotify som källa vinner inte så mkt på det.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
In-ear? Portabla? ANC? Budget?
Jag kör B&W P7 på kontoret och långresa, Sennheiser in-ear på gående fot el flyg, och har precis beställt B&W P9 till hemmet.
Bose hade jag bara köpt med ANC och för flyget.
Hörlursförstärkare och/eller DAC behöver du bara om du har tillräckligt bra lurar och källa. Lättdrivna lurar i 1000-klassen med Spotify som källa vinner inte så mkt på det.
Tänker budget runt 1500 +-500, on-ear eller around-ear. Har lånat sennheisers momentum 2 on-ear och för 1300 spänn känns de rätt prisvärda.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Tänker budget runt 1500 +-500, on-ear eller around-ear. Har lånat sennheisers momentum 2 on-ear och för 1300 spänn känns de rätt prisvärda.
Audio technica ATH M50x. Fula och stora men riktigt bra för pengen.
Sony MDR 1A. Bra alternativ.
 
Senast redigerad av en moderator:

Esh

Omega
2-Faktor
Vad tror ni om kommande airpods? Gillar verkligen passformen på deras vanliga hörlurar.

Tips på några andra trådlösa som sitter likvärdigt som apples? Tänker mig liknande modell, bättre ljud, trådlösa, enkel och clean design
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Gillar mina Sennheiser Momentum wireless. Trådlösa, sköna och brusreducerande. Helt ok pris på dom nu också jämfört med när de släpptes.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2964478

IMG_0113.JPG
Cool design (för mig som gillar vintage), men värdelös brusreducering jämfört med Bose. Tyvärr... Jämförde dem nyss mot just Bose å ville hellre köpa de där, Men sitter nu på pendeln med ett par Bode QC35 à 4 papp... De enda som levererade, tyvärr...
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Vad tror ni om kommande airpods? Gillar verkligen passformen på deras vanliga hörlurar.

Tips på några andra trådlösa som sitter likvärdigt som apples? Tänker mig liknande modell, bättre ljud, trådlösa, enkel och clean design
Apples lurar känns verkligen 50/50. För mig passar de inte alls! Sitter inte kvar å är jävligt osköna! Men hälften av dem man snackar med säger som du. "De är ju asköna!"
Mystiskt!
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Är sugen på ett par nya lurar och har tittat lite på B&W P5 och har tittat och läst lite tester men har en dum fråga :-/ visst måste man kunna använda dom som headset utan att använda sladden?
 

PANI

Cartier
Är sugen på ett par nya lurar och har tittat lite på B&W P5 och har tittat och läst lite tester men har en dum fråga :-/ visst måste man kunna använda dom som headset utan att använda sladden?
Tjenare!
Finns inga dumma frågor.
Går utmärkt att använda utan sladden :)

Enda gången jag använder sladd (till min P7) är när jag flyger och vill använda skärmen i stolen.
 
Topp