• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hairlines/repor på bandhorn efter besök hos AD

funkis98

Basic
Tjena gänget!

Var under gårdagen på besök hos en Omega AD för att justera en sak på länken på min 1år gamla speedmaster.

När jag fick tillbaka klockan så noterade jag en liten hairline/repa (känns inte med nageln) på innersidan av bandhornen (enligt bild). Är det något man får räkna med eller hur hade ni gjort?

Bästa hälsningar!

20220108_190632.jpg

269949983_2176925422445719_5701946616435171184_n.jpeg

Senast ändrad:
Tjena gänget!

Var under gårdagen på besök hos en Omega AD för att justera en sak på länken på min 1år gamla speedmaster.

När jag fick tillbaka klockan så noterade jag en liten hairline/repa (känns inte med nageln) på innersidan av bandhornen (enligt bild). Är det något man får räkna med eller hur hade ni gjort?

Bästa hälsningar!

20220108_190632.jpg

Tror det blir enklare att diskutera om du tar en bild som visare tydligare hur det ser ut.
Ordentligt med dagsljus och fokus.

Vad sa butiken?

Senast ändrad:
FIxat! inte det mest fotovänliga stället med en mobil så kanske säger en del om hur litet det är :D

Jag har inte givit dem tillkänna eftersom jag upptäckte det när jag kom hem och då hade butiken stängt.

Vad göra? Tyvärr ingenting förutom att fortsätta bära klockan.
1. Har du bildbevis på hur det såg ut innan inlämnande? Gick du tillsammans med den du lämnade klockan till igenom klockan för att notera skicket?
Om svaret är nej finns det inte mycket att kräva av AD´n.
2. Bad eller frågade du om dom tejpar undersidan vid byte? Annars har du svårt att kräva det.
Det är på undersidan, det syns bara om du tar av dig klockan och tittar. Det går att polera bort utan att det kommer synas. Vissa tejpar alltid, andra inte. Om du ber om det gör dom det. Kolla annonser här på KS och notera hur ofta det finns beskrivet "små repor efter bandbyte".

Tänk dig in i andra liknande situationer där skicket först måste dokumenteras så förstår du hur svårt det är att i efterhand klaga...

Vad göra? Tyvärr ingenting förutom att fortsätta bära klockan.
1. Har du bildbevis på hur det såg ut innan inlämnande? Gick du tillsammans med den du lämnade klockan till igenom klockan för att notera skicket?
Om svaret är nej finns det inte mycket att kräva av AD´n.
2. Bad eller frågade du om dom tejpar undersidan vid byte? Annars har du svårt att kräva det.
Det är på undersidan, det syns bara om du tar av dig klockan och tittar. Det går att polera bort utan att det kommer synas. Vissa tejpar alltid, andra inte. Om du ber om det gör dom det. Kolla annonser här på KS och notera hur ofta det finns beskrivet "små repor efter bandbyte".

Tänk dig in i andra liknande situationer där skicket först måste dokumenteras så förstår du hur svårt det är att i efterhand klaga...
Tack för kloka ord!

Nä det går ju inte göra så mycket som du säger! Nu har man lärt sig att be om att dem tejpar bandhornen ;)

Tillbaka
Topp