• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Halda Race Pilot! På Bergströms i Göteborg..

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Kilade ner till mitt favoritställe, Bergströms.

Tänkte inte på att Halda höll på att göra i ordning för sitt event i eftermiddag.

Fick hur som helst en trevlig pratstund och en genomgång av deras nya modell Race Pilot.
Jag kan ingenting om den, men jävlar vad den är häftig.

Listpris tror jag var 85 000:- med ena modulen och 120 000:- med båda. Rätta mig om jag har fel.

dfyoAn6.jpg

MMbAPmS.jpg
 

hans

Petrus Kenicius
Här kommer några ytterligare bilder från gårdagen. Halda Race Pilot kommer i tre prisklasser beroende på modul/moduler. Modulerna är fullt utbytbara mellan Space Discovery- och Race Pilotmodellen.

60 000:- för den digitala modulen.
85 000:- för den analoga modulen.
120 000:- för båda modulerna.

S41fr45.jpg


4Jw224w.jpg

En kul detalj är att kronan är utformad som en fälg. (Dock lite suddig).

zOx9I9p.jpg

Mikael Sandström visar upp sin skapelse.

Länk till Race Pilot på Haldas hemsida.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Här kommer några ytterligare bilder från gårdagen. Halda Race Pilot kommer i tre prisklasser beroende på modul/moduler. Modulerna är fullt utbytbara mellan Space Discovery- och Race Pilotmodellen.

60 000:- för den digitala modulen.
85 000:- för den analoga modulen.
120 000:- för båda modulerna.

S41fr45.jpg


4Jw224w.jpg

En kul detalj är att kronan är utformad som en fälg. (Dock lite suddig).

zOx9I9p.jpg

Mikael Sandström visar upp sin skapelse.

Länk till Race Pilot på Haldas hemsida.

Har Aurum rakat av sig skägget?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Race Piloten är faktiskt riktigt läcker i verkligheten, bättre än på bild. Glöm inte heller att det finns tre olika tavelkombinationer där färgen på index och den bearbetade metallbiten skiljer sig åt.

Dock inte min typ av klocka och inte heller min storlek, men hoppas den finner sin målgrupp så vi kan ha riktig urtillverkning i Sverige framöver. Intressant och kul.
 
C

China

Guest
Race Piloten är faktiskt riktigt läcker i verkligheten, bättre än på bild. Glöm inte heller att det finns tre olika tavelkombinationer där färgen på index och den bearbetade metallbiten skiljer sig åt.

Dock inte min typ av klocka och inte heller min storlek, men hoppas den finner sin målgrupp så vi kan ha riktig urtillverkning i Sverige framöver. Intressant och kul.

Ja, även att Halda Race Pilot inte är i min smak, så hoppas jag att man lyckas. Det vore trevligt med några riktiga manufakturer som sätter Sverige på kartan igen.
 
Topp