• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hallå mina vänner!

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Höll på att skriva f****... :(

Som tur är så besinnade jag mig då jag insåg hur fel det varit. Vad gör man inte för att försöka smälta in...

Spontant en lite onödig tråd. Man ska inte behöva påminna människor att bete sig som folk. :)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Tja vill du ha en fight så tar jag den med dig. Vad jag inte gillar är att man attackera på ett osakligt sätt. Handsken är kastad, vad vill du tjafsa om?
Haha, ska vi fightas nu? Jag håller helt med dig att det har gått överstyr i en del trådar och det där Youtube-klippet när tanten gör bort sig i Rinkeby är väl en klassiker i trådar likt denna.

Jag drar mig för att ens läsa och än mer för att delta när det ska börja ifrågasättas och spekuleras. Jag tycker att vi ska "övervinna" all den onödiga skiten med fredspipa och skönsång. (Om jag röker så får du stå för sången, ok?).

Om du vill tjafsa så börjar jag med att säga att jag ser alldeles för lite bilder på din fantastiska PP. Ska det verkligen behöva vara så?
 

Wi

NLA
2-Faktor
Ja om det gäller killen med den stulna klockan så tycker jag till och med att vi lät honom komma lindrigt undan. Sånt patrask har ingen plats på KS enligt mig.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Haha, ska vi fightas nu? Jag håller helt med dig att det har gått överstyr i en del trådar och det där Youtube-klippet när tanten gör bort sig i Rinkeby är väl en klassiker i trådar likt denna.

Jag drar mig för att ens läsa och än mer för att delta när det ska börja ifrågasättas och spekuleras. Jag tyckte vi skulle "övervinna" all den onödiga skiten med fredspipa och skönsång. (Om jag röker så får du stå för sången, ok?).

Om du vill tjafsa så börjar jag med att säga att jag ser alldeles för lite bilder på din fantastiska PP. Ska det verkligen behöva vara så?

Jag gillar en skön fight men jag vill inte att vi skapar meningslösa schismer. Finns inget roligar än att sopa till Aurum eller Per. Men de är starka och kan sopa tillbaka. Det kommer alltid finnas bråk på nätet men vi kan väl hålla de på hyfsad nivå?
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Jag gillar en skön fight men jag vill inte att vi skapar meningslösa schismer. Finns inget roligar än att sopa till Aurum eller Per. Men de är starka och kan sopa tillbaka. Det kommer alltid finnas bråk på nätet men vi kan väl hålla de på hyfsad nivå?
Blir lite förvirrad om du syftar på mig nu och att jag var dum i mitt första inlägg i denna tråden på något sätt.. Håller självklart med dig oavsett! Forget about Friggebo.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Som vanligt har jag lösningen.... Vi behöver en junis/senior avdelning.... Junisarna kan kackla och spackla.... Så kan vi seniorer diskutera nyanser på sekundvisare och index.... i lugnan ro....
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Detta kan vara nyckeln till ett harmoniskt forum:)
SC20130605-054342_zps41633519.png
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Har ni alla inte blivit överbitchiga nu? Alla dessa attacker känns inte som skön KS-anda. Kan vi ta ett djupt andetag och börja om?!

Tror inte ALLA är överbitchiga, och jag måste ha missat ALLA attacker då jag inte sett så mkt av det. 2-3 trådar har väll varit lite onödigt tjabb i.

På ett öppet forum där ett ämne som ligger de flesta varmt om hjärtat diskuteras, kommer folk alltid mer eller mindre dyka på varandra vid avvikande åsikter eller på annat sätt sticker ut.

Då det på senare tid dykt upp några exempel där trådstatare, medvetet försöker lura andra forummedlemar på ett ohederligt sätt. Då får man räkna med lite lynch-stämning.

Sen håller jag med om att det kunde ske lite mer nyanserat och vuxet, men återigen, detta är ett öppet forum, både junisar och Rolex-ägare släpps ju in ;)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Käre hobbykronofogde, självlärd landsfiskal, fas 3 utbildad hårklyvare samt Herr Messerschmitter.
Hoppa av den höga hästen, detta är ett klockforum ingen uppfostringsanstalt.:D
 

Landshark

Cartier
Misstänker att jag är en av bitcharna?! Jag tror jag blev ganska missförstådd i den tråden du nog syftar på. Jag tyckte också det kändes väldigt tråkigt att bli så påhoppad och utmålad som en badguy som jag blev av flera här på forumet.

Vidare anser jag att man kan skilja på den tonen som används internt och mot den som används mot utomstående (alltså dem som bara reggat sig för att föra fram något enstaka ärende), som i just åsyftad tråd samt i fallet med Breitling-hälaren. (Men visst, vi kanske borde smeka dem medhårs också, vända andra kinden till och allt det där).

Jag är med på handhållning och allsång om det hjälper...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Misstänker att jag är en av bitcharna?! Jag tror jag blev ganska missförstådd i den tråden du nog syftar på. Jag tyckte också det kändes väldigt tråkigt att bli så påhoppad och utmålad som en badguy som jag blev av flera här på forumet.

Vidare anser jag att man kan skilja på den tonen som används internt och mot den som används mot utomstående (alltså dem som bara reggat sig för att föra fram något enstaka ärende), som i just åsyftad tråd samt i fallet med Breitling-hälaren. (Men visst, vi kanske borde smeka dem medhårs också, vända andra kinden till och allt det där).

Jag är med på handhållning och allsång om det hjälper...

Ta det inte så allvarligt :)
 

Icaras

Rolex
Trots att det är tråkigt att läsa så lär det förekomma tjafs för eller senare i och med att forumet växer. Det är bättre att ta tag i det nu innan det eskalerar helt och hållet. Så bra initiativ Spencer!

Trots tjafset i några få trådar är detta det trevligaste forum jag varit medlem på eller ens läst i.
Tack till alla som är engagerade i klocksnack! Jag hoppas att forumet håller sig på topp och fortsätter stilla vårt sjuka klockbegär! :)
 
Topp