• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Halloween

andheg

Rolex
2-Faktor
Inleder halloween-tråden redan nu!
Skål!

4ujadega.jpg
 
C

China

Guest
Nu så tänker jag vara lite sur, tvär, konservativ och allmänt tråkig. Varför ska vi fira halloween, det finns ungefär femhundra andra mindre kommersiella helgdagar att fira. Senast jag firade kanelbullens dag (jag har redan glömt bort när det var) så satt jag ensam med en torr kanelbulle på Gretas konditori, och fick inte ens en gratis påtår.:(
 

Sten

Cartier
Nu så tänker jag vara lite sur, tvär, konservativ och allmänt tråkig. Varför ska vi fira halloween, det finns ungefär femhundra andra mindre kommersiella helgdagar att fira. Senast jag firade kanelbullens dag (jag har redan glömt bort när det var) så satt jag ensam med en torr kanelbulle på Gretas konditori, och fick inte ens en gratis påtår.:(
Tur att även andra än jag är konservativ :) Allt skall tydligen kommersialliseras, tyvärr.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Trodde det hade ''dött ut'' lite med halloween, men där hade jag fel. Dörrklockan har gått varm under hela kvällen....
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jo, det gäller att ladda med godis!
Delar ni ut klockor eller traditionellt godis!:)

Visst är det kul med traditioner, men samtidig kan jag hålla med China.
Jag antar att hjulen måste snurra!
 

16610

Patek
2-Faktor
Gillar inte halloween! Snällt av ung Jxvlarna att komma och skrämma mina barn så det inte kunde sova. Sen när de hade somnat ja då kom dem igen och knacka på och väckte barnen.
 

L.R.Dahl

Omega
Halloween liksom alla andra kommersiella helgdagar blir så överarbetade enligt min åsikt. Att det är skönt med höstlov och röda dagar i all sin ära, men företagens försök att tjäna pengar blir så genomskinligt. För varför skulle vi annars uppmuntras till utklädnad (som en ofta måste köpa), dekorationer (som en också måste köpa), etc. Ni fattar min poäng... Det blir så oäkta :( ledsen för negativiteten
 
Halloween liksom alla andra kommersiella helgdagar blir så överarbetade enligt min åsikt. Att det är skönt med höstlov och röda dagar i all sin ära, men företagens försök att tjäna pengar blir så genomskinligt. För varför skulle vi annars uppmuntras till utklädnad (som en ofta måste köpa), dekorationer (som en också måste köpa), etc. Ni fattar min poäng... Det blir så oäkta :( ledsen för negativiteten
Det behöver inte bli så dyrt. En jutesäck med hål för ögonen, slaktförkläde och en blodig motorsåg, sedan är det bara att dra ut på krogen.:)
 
Topp