• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Halv OT:Diskussion med flickvän...

Bruset

Panerai
Jag vill absolut inte kasta skit på er lärare. Ni gör ett kanonjobb & är definitivt underbetalda med tanke på utbildningstid & ansvar, men att lärare jobbar 45,5 timme i veckan tror jag inte en sekund på. Jag känner flera lärare som definitivt inte gör det efter ett antal år i "branschen" och då menar jag inte att de är blasé & ointresserrade.
det stämmer bra det. jobbar sällan mer än 35 timmar per vecka. vi har det bra vi lärare. lyssna inte på det som står i tidningarna (nej, jag är inte ironisk),
 

Lage

Omega
Jag vill absolut inte kasta skit på er lärare. Ni gör ett kanonjobb & är definitivt underbetalda med tanke på utbildningstid & ansvar, men att lärare jobbar 45,5 timme i veckan tror jag inte en sekund på. Jag känner flera lärare som definitivt inte gör det efter ett antal år i "branschen" och då menar jag inte att de är blasé & ointresserrade.

Jag arbetade ett par år som högstadielärare (har en lärarexamen men arbetar numera med helt andra saker) och såg bara hårt arbetande (och rutinerade) lärare vars arbetsdagar kunde ta slut framåt åtta eller nio på kvällarna. Lediga kvällar i veckorna hade jag definitivt inte och även helger försvann ofta. Vissa ämneskombinationer kanske* periodvis har det något lättare men på språk- och so-sidan fanns det inte många lugna veckor.

* kanske betyder här att jag inte vet, det är inte en insinuation.
 

Jomppe

Omega
2-Faktor
Jag titulerar mig ombudsman och jobbar på ett fackförbund med förhandlingar, rådgivning och utbildning.
 

Knät

Cartier
Jag jobbar som cykelmekaniker och ligger på plats 3894619 i löneligan.. Dock var 2011, som löneligan just nu beräknas på, ett år då jag inte jobbade heltid. En ganska Average Joe alltså..
 

berg35

Omega
Gneta på bara. Stod i fronten och tjänade inte ens skit för fem år sen. Numera höginkomsttagare. Jobbar på tråkigaste men bästa storbanken. :) Hade väl iofs haft en tia mer om jag jobbat åt nån konkurrent.

Körde Suzuki K50 och Yamaha FS1 när det begav sig, 00/01.
Hade också Suzuki K50. Slöast i hela södra sverige. Original gjorde den 28km/h, bytte framdrev och vips gjorde den 38!! 0-38km/h på en livstid :happyhappy:
 
U

urinvånaren

Guest
Eftersom ni snackar moppar också så står jag av en tillfällighet hemma hos far och försöker få igång denna:
Puchen alltså, Co-axialet går bra.

IMG_3068_zps22e2c591.jpg
Vilket vrålåk vad toppar den?
 

carlanton

Audemars
Mopeder? Har haft en hel del. Gilera Runner, Peugeout Fox, Aprilia Habana och någon Kymco. Gileran och Runnern blev stulna på skolgården och Aprilian har gått sönder minst en gång varje år de senaste 5 åren. Drar lika mycket bensin som en mindre bil och kostar ungefär lika mycket att försäkra. Dessutom är den trasig och står i ett garage i norrbotten. Foxen är en av de bästa mopederna som gjorts. Misshandlade den brutalt i ett års tid på högstadiet men den rullar fortfarande. Roligaste mopeden jag har kört var en 125cc Vespa som jag lånade i en vecka på Teneriffa.
 

Landshark

Cartier
"Vän av ordning" återgår till ämnet. :cool:

Eller nåja, lite OT blir detta också, men jag kan ju nämna att jag köpte min Rolex Sea-Dweller under studenttiden; tog mina fattiga besparingar samt ett nödlån från Akademiska Föreningen i Lund.

Statstjänsteman (jurist)
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Sjökapten, jobbar förnärvarande som Offshore Installation Manager på en rigg nere i Brasilien.
 
Topp