• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Halv OT? Problem att öppna TRF?

Jag kommer in. För ca en månad sedan kom inte jag heller in. Var som dom hade blockat min ip eller något, för om jag testa logga in vid en annan ip fungerade det. Nu har iaf allt återställt sig och jag kommer in med min ip.

Har du testad med olika uppkopplingar? T.ex mobilnätet vs hemnätverket?

Jag kommer in. För ca en månad sedan kom inte jag heller in. Var som dom hade blockat min ip eller något, för om jag testa logga in vid en annan ip fungerade det. Nu har iaf allt återställt sig och jag kommer in med min ip.

Har du testad med olika uppkopplingar? T.ex mobilnätet vs hemnätverket?

Måste vara något sånt, kommer in när jag kör på 3g men inte wifi så det är väl samma som du hade då antar jag.

Kör ofta TRF på jobbet och fungerar lite knackigt där med.

Händer ibland att jag inte ser några inlägg innan jag loggat in men det kanske är ett helt annat problem?

Jag kommer nästan aldrig in hemifrån, där jag har en anslutning genom Bredbandsbolaget. Någonstans läste jag att användare ibland spärras med blockerade ip-adresser och förmodar att mitt problem beror på att hela subnät och kanske routrar har blockerats. Utan att ha tillgång till en gateway på ett nätverk som ej är blockerat verkar det vara svårt att ta sig runt problemet.

Jag kommer nästan aldrig in hemifrån, där jag har en anslutning genom Bredbandsbolaget. Någonstans läste jag att användare ibland spärras med blockerade ip-adresser och förmodar att mitt problem beror på att hela subnät och kanske routrar har blockerats. Utan att ha tillgång till en gateway på ett nätverk som ej är blockerat verkar det vara svårt att ta sig runt problemet.

Det kan vara en förklaring, TRF är ganska skitnödiga när det gäller kritiska inlägg (även om de är välgrundade). Kanske har din ISP blivit blockerad för att någon vågat sig på konststycket att ifrågasätta "forumgudarna". Men du kan lösa problemet genom att använda en proxy server. Trist men sant, det är inte alla forum som har samma takhöjd som klocksnack.

Tillbaka
Topp