• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Halvdan korrektur på Bukowskis annons.

Någon i Norrköping som är sugen på att sälja sin Paneria, Audemars ELLER Piguet?

5CXcJ0n.jpg

Tur att bilden på den stilige klockexperten lyfter annonsen.

Hmm...det är nog någon som inte är speciellt nöjd nu...när det där slank igenom!
Ser inte seriöst ut med stavfel...

Ponera att någons far kom till Sverige och rikets fjärde största stad, Norrköping, under sent 40-tal för att dra sig tillbaka efter en karriär i italienska armén. Nu som sakkunnig inom textilindustin under de bolmande skorstenarna och innanför de metertjocka tegelväggarna i Sveriges Manchester.

Ingen vet vad nämnde far sysslade med i militären och det är inget man gärna pratar om då italienarna spelade i fel lag under andra världskriget. Enda ledtråden man har är en klocka fadern tog med sig. Möjligen att han är en jävel på att simma också.

Minnet bleknar men sextio år senare då fadern varit död i många år dyker en annons upp i Sveriges äldsta, ännu utgivna, dagstidning. Klockan pappan hade med sig från hemlandet plockas fram ur en låda där den legat orörd i alla år. Barnet (som inte har internet) ser att det stora gamla auktionshuset söker efter armbandsur av märket Paneria och inser att faderns klocka, som det står Panerai på, troligtvis är skräp. Ingen idé att skämma ut sig inför den stilige mannen på bilden och värdera den. Några år senare försvinner klockan i en flytt.

Någon i Norrköping som är sugen på att sälja sin Paneria, Audemars ELLER Piguet?

Tur att bilden på den stilige klockexperten lyfter annonsen.

Hej Konfettiregn.

Jotack! vi har blivit uppmärksammade om detta.
Även fått mail om detta. Trist när det blir denna typ av fel.
Sjukt onödigt. men lite sent nu att ändra på.

Tack för att du uppmärksamma det så vi kan göra rätt till nästa gång.

MVH

Dubbe

Hej Konfettiregn.

MVH

Dubbe
Förlåt min okunnighet, men varför söker ni Venturor? Känns som ett extremt udda namn i sällskapet?

Hej Konfettiregn.

MVH

Dubbe

Det var inte min mening att peka finger. Kul att se annonsen i morgontidningen. Nästa gång blir det säkerligen bättre.

Hoppas för er, potentiella säljares och framtida köpares skull att det kan dyka upp några intressanta objekt!

Nja, jag tror att Ventura hamnade med där för att jag skrev en lång lista på märken som jag gärna får in, som stor Ventura-vän så hamnade den på listan och av någon anledning i annonsen. Tror att det hade tänkt Vacheron.
Ja det hoppas jag med, som sagt jag ska ut i landet och söka med ljus och lykta efter spännande klockor att sälja.

Det är lugnt. Jag hoppas också att det blir rätt nästa gång.

Tillbaka
Topp