• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Halvt OT - klockböcker

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag har 1001 armbandsur
1001-armbandsur-fran-1925-till-idag.jpg


Men skulle vilja ha lite andra tips på mysiga klockböcker :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
På min önskelista står Manfred Rösslers bok om Zenith samt Omegas två stora referensböcker. Får nog skaffa dem själv om det ska bli något. :)
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Här är mina två, så jag kan väl tipsa om boken ''Klassiska armbandsur'' av Michael Balfour.
Kan däremot vara svår att få tag på.
5afuM.jpg
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Gör inte det. Det är min personliga åsikt, men hel-ve-te vilken trist bok. T.o.m. Häußermann är spännande i jämförelse. Balfour har dock (väl?) skrivit Cult Watches som är en helt OK genomgång av de mest kända modellerna (även om urvalet kan diskuteras).
 

watchowner

Cartier
Den enda klockbok jag har är den där "1001 klockor" - inget kul alls.
Lite bilder och ingen riktig information - men köpt på någon rea för något år sedan.
 
Den här sägs ju vara riktigt intressant, ett måste för alla Omega-nördar. Har fortfarande ingen. :|

Om någon har ett exemplar och dessutom kan tänka sig att skilja sig ifrån det så skicka gärna ett pm till eder undersköterska.

omega-a-journey-through-time-book.jpg
 
Topp