• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hamilton chronomatic caliber 11

rogart-63

Pandion
Hitta detta verk i mitt letande efter delar. Ska tydleigen vara ett automatic . men ser varken rotor eller bumber. NÅn som vet hur det funkar? F.ö en grymt snygg klocka. Hade kunna tänka mig en om det inte varit för atta det är automat . Gillar manuella kronografer dåjag sällan använder dom.
Hamilton_Chrono-Matic_2.jpg

277063483_b9b0bc6adf79.jpeg

Coolt. Fasen vad sugen jag blev. En micromotor automat är nåt jag inte testat innan . Men dom kostar väl en slant? Såg att Buren hade nåt liknande klocka .
Det är ett Buren verk. Samma som sitter i diverse Heuer och Breitling. Dvs ett av de tre verken som tävlade om att vara första automatiska kronografverket 1969 (det här var väl faktiskt det som definitivt inte vann, Seiko visade sitt 6139 först och Zenith var först ut i handeln med ElPrimero om jag inte minns fel).

Hitta detta verk i mitt letande efter delar. Ska tydleigen vara ett automatic . men ser varken rotor eller bumber. NÅn som vet hur det funkar? F.ö en grymt snygg klocka. Hade kunna tänka mig en om det inte varit för atta det är automat . Gillar manuella kronografer dåjag sällan använder dom.
Hamilton_Chrono-Matic_2.jpg

277063483_b9b0bc6adf79.jpeg
Missförstår jag eller har du gjort som jag gjorde? hittade en chrono bland dina reservdelar :eek::wideyed:

Tillbaka
Topp