• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

hamilton khaki automatic 42mm

Tgw74

Basic
Har just köpt en -
hamilton khaki automatic 42mm -
Vad säger ni om den klockan?
Vilka band använder ni? Nato? Zulu? Läder? Skicka bilder och ge mig inspiration!
Trevlig helg
Ted

Har just köpt en -
hamilton khaki automatic 42mm -
Vad säger ni om den klockan?
Vilka band använder ni? Nato? Zulu? Läder? Skicka bilder och ge mig inspiration!
Trevlig helg
Ted
Snygg klocka. En klassiker. Lasta fram lite egna bilder, handledsskott, smakfulla bilder i motljus med softad lins. Vad gillar du själv när det kommer till band? Nato och zulu har ju sina för- och nackdelar. Köpte du den på länk eller band?

Hur ser den ut?
Är det en sån som Matthew M har i Interstellar?
Nej det är det inte. Klockan det handlar om ser ut så här.
PSX_20180427_234715.jpg

H-10 urverk med 80 timmars powerreserve, saffirglas, fantastiskt detaljerad tavla och wr 100m. Slår kanske inte allt men det mesta i klassen. Seiko i samma prisklass förlorar utan tvekan enligt mig.
Inte minst då Seiko använder samma kassa urverk (6R15) i sina klockor ända upp till femsiffriga belopp vilket är riktigt risigt. Då tar jag alla dagar i veckan ett ETA 2824 istället. Sen hur Hamilton står sig mot Seiko som klocka betraktat har jag ingen uppfattning om.

Hej alla.
Nu har jag fått hem mitt köp.
Den har nr H705450.
Vad vet ni om denna? Ålder mm

Ge mig det ni har!
Med vänlig hälsning, Ted

Tillbaka
Topp