Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har letat en tid efter Hamilton i butik, men har inte hittat någon än. (Befinner mig i Skaraborg) Tror inte att det finns någon butik i närheten som har den.Hamilton är snyggare tycker jag.
Hur de sitter måste du nog prova.
De tål nog ungefär lika mycket.
Testa båda i butik. Lycka till
Dom finns knappt i butik i Sverige. Möjligen någon enda AD men tror inte det. Har funnits någon tidigare men tror som sagt inte det finns längre. Dock finns många bra handlare på C24 tex Olferts. Vill kika på en innan så är vi nog många på forumet som kan ställa upp på en provning över en kopp kaffe. Beroende på plats förstås...Har letat en tid efter Hamilton i butik, men har inte hittat någon än. (Befinner mig i Skaraborg) Tror inte att det finns någon butik i närheten som har den.
Annars tack för svaret.
Tackar för en väl informerade beskrivning!Jo och som svar på frågan.... Så skulle jag gå på Hamilton då det är en modell som har stark historisk koppling samt är väldigt känd o populär i klocknörds kretsar. Det är en modell du kommer känna är "rätt" även om du köper fler klockor framöver. Båda kommer sannolikt att sitta bra på dig. Vet inte måtten på Victorinox men 40 borde funka bra på din handled. Det kommer Hammyn att göra också men om du inte är van vid lite mindre storlekar finns kanske risk att du själv upplever den som liten. Den är ganska lång i lug till lug ca 48 så jag tror den kommer passa alldeles utmärkt rent objektivt. Så antagligen blir det mer en fråga om vilken storlek du själv föredrar. 40 ser klart större ut än 38 om man jämför samma modell. Skillnaden är ganska stor på Hamilton i 38 o 40 tex. Jag som har 16,5 cm handled bytte från 40an till 38an o för mig är den perfekt.