• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Hamilton Pan Europ Day Date

mårt

Pandion
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Pris
4000
Returpolicy
On något är oegentligt
Bilder Skickat
  1. Ja
Nu har min fru inte använt den här klockan mer än kanske en dag varannan månad de senaste åren, så då får den naturligtvis gå. Dessutom är det snart jul och vem vet vad hon får i julklapp...

Det är alltså en Hamilton Pan Europ American Classic Day Date Auto, ref H35405741, med ett stabilt ETA 2824-verk (kallat H30 i Hamiltons tappning) som man kan spana på genom glasbaksidan och även tillåter en att avnjuta 80 timmars gångreserv. Urverket kommer i 42-millimeters-förpackning men med korta horn så klockan sitter bra även på små handleder, speciellt eftersom den faktiskt även är endast 10.41 mm tjock. Den sitter just nu på ett blårött NATO (mycket lite använt) och inkluderat är ett OEM-tillhörande svart racingläder (inte alls använt) samt ett passande rött perlon (mest använt). Klockan har för övrigt 22mm mellan bandhornen och passar sjukt bra på massor med olika band.

Så vad är då status nu? Jo, här har vi en drygt 5 år gammal klocka i otippat bra skick. Senaste mätningen (om än väldigt ovetenskaplig med en app) gav 0.7 s/dag i gångavvikelse. Uppdraget är gött och det är bara vanliga små bruksspår på klockan, förutom ett par repor efter bandbyte på baksidan av hornen. Den är inte servad, men den verkar verkligen inte ha något servicebehov heller på ett tag.

Klockan listar 10 500 kr, jag lyckades förvisso komma över den för 9 500 kr (av en snäll gråhandlare vid namn Heyder Exclusiv), men det var ju 5 år sedan. Mitt pris på 4 000 kr känns ändå rimligt då.

Det vore trevligt med försäljning F2F i Stockholm, men klockan kan skickas (köparen betalar frakten).

Jag önskar att handla med folk med goda referenser och här är min referenstråd i gengäld. :)

Lite bilder (några med band som inte ingår, tagna i bättre ljus än man kan få i rådande vintermörker):

IMG_5294.jpeg
IMG_5295.jpeg
IMG_5296.jpeg
IMG_5297.jpeg
IMG_4973.jpg
IMG_5092.jpg
IMG_9733.jpg
IMG_1829.JPG
IMG_3503.JPG
 
Tillbaka
Topp